Awesome Trading (Nieuwe manier om de 4h te verhandelen)
Page 1 of 636 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 53

Thread: Awesome Trading (Nieuwe manier om de 4h te verhandelen)

  1. #1
    5 Bijlage(n) Hallo, en welkom in mijn topic.

    Onlangs heb ik een egy bedacht die bijna allemaal winst is. Bij backtesting heb ik een winst-verliesverhouding van ten minste 80%, alleen vanwege de aard van het systeem. Hier is het:

    In dit systeem gebruiken we heiken-ashi multi-time frame bars. Heiken-ashi, als je het niet weet, is een manier om kaarsen te middelen, zodat je langer in trends blijft. In dit systeem gebruiken we een afgevlakte versie van deze kaarsen. Op die manier blijven we, ook al zijn er kleine correcties, toch in de handel.

    **BELANGRIJK**- Ruil de 4 uur. RUIL de 4 uur. Alles wat korter is, geeft je een zweepslag, iets langer geeft je geen 3 tijdframes hierboven. De 4h geeft je, van beneden naar boven, 4h, dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse heiken ashi-bars. In wezen wachten we tot ze allemaal in dezelfde kleur staan. Wanneer dit gebeurt, krijgen we een sterke trend die zichzelf zal corrigeren, zelfs als je er een paar verknoeit.

    Nu verder met handelen...

    EERSTE DINGEN EERST
    IDENTIFICEER DE TREND OP LANGE TERMIJN. Doe dit door naar de bovenste twee HAS-vierkanten te kijken op het moment dat u handelt. Als ze het eens zijn, heb je een goede lange trend. Als u bijvoorbeeld op een bepaald moment wilt handelen en dan zijn beide blauw, dan moet u lang kijken. Als ze rood zijn, zie je er kort uit. Voorbeeld:



    In dat specifieke voorbeeld kijken we lang.

    STAP 2: EEN INGANG VINDEN
    Het identificeren van de trend was eenvoudig. Zien waar je moet invoeren is net zo eenvoudig. Dit is een puur kijk- en handelssysteem. Wat we gaan proberen, is handelen in pullbacks. De manier waarop we dit kunnen doen, is door te proberen te vinden wanneer de 4u en dagelijks het tegenovergestelde zijn van de week en de maand:




    Zie je hoe beide rode kleuren zijn veranderd terwijl de blauwe er nog bovenop zitten? Dat is waar we op wachten. Nu wachten we tot de 4h blauw wordt en dan gaan we uiteindelijk naar binnen als de daily blauw wordt. Dat klopt, de derde regel. We voeren op de derde regel verandering in. In wezen kijken we naar de grote trend (zie je hoe het een opwaartse trend is?), dan wachten we op een kleine correctie (de 4 uur EN het dagelijks rood worden), en dan gaan we naar binnen nadat die correctie voorbij is (hervat dagelijks de trendrichting):





    Onthoud dat de lange termijn dezelfde kleur MOET behouden als de verandering op korte termijn. Ik zal foto's plaatsen van meer succesvolle transacties.

    https://www.aforexa.com/attachments/...1337675590.ex4

    https://www.aforexa.com/attachments/...2215548740.ex4

    https://www.aforexa.com/attachments/...4941599471.ex4

    https://www.aforexa.com/attachments/...1603884265.ex4

    https://www.aforexa.com/attachments/...3756381813.tpl

  2. #2

    Quote Originally Posted by ;
    je kunt toch handelen in deze omstandigheden? Ik bedoel deze egy gebruiken... de top 2, d.w.z. maandelijks wekelijks zijn niet gesynchroniseerd... ik heb geprobeerd terug te gaan, ik kon geen ccy's vinden waarop ik dit kon testen, aangezien de gegevens alleen teruggaan tot 07 december. enig idee ? groetjes, Pret
    Ik heb begrepen dat de bovenste 2 balken synchroon moeten lopen, aangezien deze de langetermijntrend bepalen. Het is natuurlijk zeer waarschijnlijk dat de maandbalken blauw worden, aangezien er 120 4H-balken in een maandbalk zitten, dus als de bovenste vierkanten uiteindelijk blauw worden, zullen de laatste 120 ervan waarschijnlijk opnieuw worden geverfd. Dit maakt backtesten onmogelijk voor dit systeem. Andy

  3. #3
    1 Attachment(s) mag je in deze omstandigheden toch inruilen? Ik bedoel deze egy gebruiken... de top 2, d.w.z. maandelijks wekelijks zijn niet gesynchroniseerd... ik heb geprobeerd terug te gaan, ik kon geen ccy's vinden waarop ik dit kon testen, aangezien de gegevens alleen teruggaan tot 07 december. enig idee ? groetjes, Pret
    https://www.aforexa.com/cryptocurren...acci-grid.html

  4. #4

    Quote Originally Posted by ;
    Zijn er daarom soms blauwe vakjes in rode vakjes en vice versa? Of wat bedoelen ze?
    Er zijn eigenlijk 2 dozen, de een op de ander, soms zie je een rode doos onder een rode doos, soms vice versa, dit zijn zogenaamd de uiteinden van trends, maar nogmaals, het opnieuw schilderen maakt de hele methode vrijwel waardeloos, vooral omdat het het meest voorkomt op de 2 langere tijdframes, die het belangrijkst zijn. Andy

  5. #5
    Zijn er daarom soms blauwe vakjes in rode vakjes en vice versa? Of wat bedoelen ze?

  6. #6

    Quote Originally Posted by ;
    Als deze interieurs echt aan het herschilderen zijn... hoe kunnen we die dan ten volle benutten? Zijn die indi's helemaal niet betrouwbaar?
    Ze geven een indicatie van de hogere TF's, maar zijn helemaal niet betrouwbaar voor backtesting. De dagelijkse HAS-indior kan rood zijn voor 47 balken op een 30M-grafiek en dan blauw worden als er aan het einde van de dag een prijsstijging is, en dit zou alle korte signalen die gedurende die dag worden gegenereerd zinloos maken.

  7. #7
    Als deze interieurs echt aan het herschilderen zijn... hoe kunnen we die dan ten volle benutten? Zijn die indi's helemaal niet betrouwbaar?

  8. #8

    Quote Originally Posted by ;
    Mike, ik denk dat je het risico van 80% per 100 pips vergist, niet de volledige 500 pips. Daarom zijn al je lotgroottes een factor 5 groter. Dat gezegd hebbende, het concept is nog steeds waardeloos. G-man
    Bedankt G-man, je hebt waarschijnlijk gelijk. Als dat het geval is, zou het saldo op de vijfde transactie $ 17.665,00 zijn en de volgende transactie (de verliezende transactie) zou het terugbrengen naar $ 3.533,00 na een verlies van $ 14.132,00. ...Hij zou nog steeds in het spel zijn. proost Mike

  9. #9

    Quote Originally Posted by ;
    Hoe zit het met het gebruik van andere lagere termijnen? Zeg 1 uur of 30 miljoen ... enige positieve resultaten ??
    Hetzelfde probleem met de kortere termijnen denk ik. Op een 30M kaart zouden de 4 HAS TF's 30M, 1H, 4H en Daily zijn; de bovenste rij balken zou mogelijk 48 balken opnieuw kunnen schilderen (aangezien er 48 30 miljoen balken in een dagelijkse balk zitten) Andy

  10. #10
    Hoe zit het met het gebruik van andere lagere termijnen? Zeg 1 uur of 30 miljoen ... enige positieve resultaten ??

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.