PDA

View Full Version : De crossover-methode van JCPFX



hemm19
09:38,
Ik begon een dagboek over deze methode een paar weken geleden toen ik er live mee ging, maar dacht dat dit een betere plek zou zijn om het te bespreken en ieders feedback te krijgen. Ik handel en test deze methode nu ongeveer 6 maanden in een demo-account met goed succes.

Ik loer nu al bijna een jaar overal op deze site, heb veel threads bestudeerd en gelezen en heb uiteindelijk een paar weken geleden besloten om lid te worden. Er lijken hier veel goede mensen te zijn die meer dan bereid zijn om te delen en te helpen, dus bedankt aan iedereen die mij heeft geholpen en be�nvloed!

Na het testen van vele benaderingen, merk ik dat de ondersteunings- en weerstandsniveaus van de handel echt het beste bij mijn persoonlijkheid en handelsstijl passen. Ik heb hier veel over geleerd op de J16-thread, samen met prijsactie. De methode die ik deel is gebaseerd op ondersteuning en weerstand, maar wordt berekend door SMA-crossovers. Dus hier gaat het:

De methode:
Bepaal steun- en weerstandsniveaus door terug te gaan naar de meest recente crossover van de 200 SMA en de 65 SMA en vervolgens een horizontale lijn te plaatsen.

Moet op een schommel hoog of laag zijn.

De regels zijn niet geldig onmiddellijk nadat de crossover heeft plaatsgevonden, ze moeten wachten tot er voldoende ruimte is gevormd voordat ze geldig worden.

Zoek naar deze cross-overs in de wekelijkse, dagelijkse, 4H-, 1H- en 30M-grafieken.

De lijnen kunnen maar ��n keer worden gebruikt.


De handel plannen:
Scan aan het einde van elke week alle paren, beginnend met Weekly, tot 30 miljoen. Plaats steun- en weerstandslijnen op alle geschikte kruispunten.

Er zijn momenteel twee vormen van inzendingen die ik zal maken:
De eerste is gewoon een limietorder die is ingesteld op de ondersteunings- of weerstandslijn. Ik zal dit doen wanneer de prijs een goede, solide trend vertoont op de kleinere TF's (niet vari�rend) en de lijn onder een hoek nadert. De tweede is gebaseerd op prijsactie, net zoals beschreven in de J16-thread. Als consolidatievari�rend redelijk dicht bij de lijn heeft plaatsgevonden, wil ik niet worden gevangen in een uitbraak, dus ik zal wachten op prijsactie op de 1H of hoger.

De handel plaatsen en beheren:
Toen ik dit aan het testen was, leek het me dat er een aantal benaderingen kunnen worden gevolgd, en eerlijk gezegd heb ik nog niet echt besloten welke het beste voor mij werkt, hoewel ik neig naar transacties op kortere termijn.

De eerste is een positie op langere termijn met een verlies- en winstdoelstelling van 50-100 pip stop, afhankelijk van het tijdsbestek. Eenvoudig.

De tweede is wat meer hands-on. Stel onmiddellijk een SL van 50 pip in. Als er onmiddellijk 15-30 pips worden gewonnen, neem dan de winst. Als er een daling optreedt, wacht dan tot er een soort van consolidatie en/of omkering plaatsvindt, en reset vervolgens SL naar net onder de laagste waarde. De gedachte hier is dat als de bovenstaande regels worden nageleefd en de prijs de lijn en een goede hoek nadert, het op een gegeven moment toe is aan rust of omkering.

Mijn mentale aanpak:
Elke transactie is uniek en moet als zodanig worden behandeld.

Meet wekelijks mijn handelssucces, elke gemaakte transactie werkt naar mijn wekelijkse doel toe.

Dit is een bedrijf, behandel elke transactie als een zakelijke transactie, niet als een basis van eigenwaarde.
____________________________________

Ik zal enkele voorbeelden posten die moeten helpen verduidelijken, en zal doorgaan met het toevoegen aan de bovenstaande beschrijvingen als dat nodig is.

Laat me je mening weten, ik sta altijd open voor suggesties en opbouwende kritiek.

Bij voorbaat bedankt!

wirry
11:03,
eindelijk heeft iemand het gevonden ... ik gebruik 45 sma met prijsovergang .. zet alle horizontale lijnen ... wanneer lijnen geconcentreerd zijn .. betekent dit sterke ondersteuningweerstand .. bewegingen zullen plaatsvinden in lege zones ...

hemm19
12:24,
Hallo Farmhand, ik ben blij dat je het nuttig vond. Ik heb het de afgelopen weken niet veel gebruikt, maar ik heb ernaar verwezen in de kleinere TF's tijdens het handelen in de EU. Alle idee�n of aanvullingen zijn meer dan welkom. Bedankt.

KOMeokcio
13:45,
1 Bijlage(n) vonden een mooie kortsluiting met behulp van de egy, thx de eenvoudige basisopstelling van het systeem is een goede basis toegevoegd 9sma voor een tweede crossover toegevoegd de rsi 21
https://www.aforexa.com/trading-system-and-egies/187-payroll-growth-expectations.html

hemm19
15:06,
Ik ben blij dat je erachter bent gekomen dat cross-overs alleen niet perfect zijn, ik handel met een vergelijkbare methode, en sommige handelsbeslissingen zouden beter zijn geweest als ik steun- en weerstandsniveaus had overwogen. Ga zo door.
H� ssnakezor, op zich is het geen perfect systeem, maar met goed beheer werkt het voor mij. Het vereenvoudigt gewoon mijn zoektocht naar ingangen.

aircokFitiokpe
16:26,
Ik ben blij dat je erachter bent gekomen dat cross-overs alleen niet perfect zijn, ik handel met een vergelijkbare methode, en sommige handelsbeslissingen zouden beter zijn geweest als ik steun- en weerstandsniveaus had overwogen. Ga zo door.

hemm19
17:47,
1 Bijlage(n) Bedankt jongens. Hier is nog een voorbeeld uit de groep paren die ik volgende week ga bekijken.
https://www.aforexa.com/bitcoin-cryptocurrencies-commodities-and-stocks/591-multiple-usd-pair-moving-average-alert.html

sokay.mokteroforex
19:08,
interessant ei...
https://www.aforexa.com/attachments/1529178204.png

morilm
20:29,
Dat is de manier om geld te behouden (money management). Ga zo door alsjeblieft, bedankt

hemm19
21:50,
1 Bijlage(n) Hier is een goed voorbeeld van de 4H. Hoe hoger het tijdsbestek, hoe betrouwbaarder, hoewel ik grotere SL's heb.
https://www.aforexa.com/trading-system-and-egies/1357-metaquotes-market.html

hemm19
23:10,
1 Bijlage(n) In dit voorbeeld is deze lijn gebaseerd op de recente 30M crossover (de zwarte lijn) negeer de rode stippellijnen. Het raakt het eerst aan en trekt een beetje terug, waar snel winst kan worden gemaakt als het handelt. Een ander alternatief zou zijn om te wachten op prijsactie zodra deze de grens passeert.
https://www.aforexa.com/trading-system-and-egies/1251-highest-open-lowest-open-trade.html

hemm19
00:31,
1 Bijlage(n) Nog een goed voorbeeld op de 30M op 88,73 87,39.
https://www.aforexa.com/trading-system-and-egies/195-brokers-loion.html

Iraklio
01:52,
Dit soort ondersteuning en weerstand werkt ook voor bijna elke oscillator-crossover. MACD, CCI, STOCHASTIEK. Dit is een van de meest over het hoofd geziene manieren om in de pure lens van prijsactie te kijken. Door fractale niveaus van prijsonderbrekingen te cre�ren, zijn we in staat om zeer kleine stopniveaus te cre�ren terwijl we handelen met de trend van de markt. Stop met zoeken, dit is een van de eenvoudigste manieren om winstgevend te handelen die u ooit zult ontdekken.