PDA

View Full Version : veranderend perspectief op Oanda



DanRttexxo
11:47,
voordat ik dacht dat alle DD slecht waren... maar ik hou echt van de moeite die ze hebben gestoken in het bieden van transparantie, zoals het opnemen van alle spreads van de afgelopen 7 dagen en dergelijke.

ben ik een sukkel door een nieuw account te openen bij Oanda? Ik hou nog steeds van MBTrading, maar heen en weer gaan van MT4 en de Navigator wordt vervelend.

maar het is ok�, aangezien ik niet (meer) scalp en graag minstens 3-cijferige pips neem, wat tussen de 2 en 3 dagen tot zelfs weken duurt.

neerh
06:57,
Kan iemand uitleggen waarom Oanda geen trailing stops heeft? Is er een technische reden of is het een bedrijfsbeleid of wat? Ik snap het gewoon niet.

palooxjaen
08:19,
Het ding met Oanda is: je krijgt slechts elke 5 seconden een nieuwe tikprijs van hun servers. Dat is de reden waarom de prijzen soms springen. En u krijgt altijd de prijs van de server, niet de prijs die u bij de klant heeft. BTW: Dit is geen nadeel voor mij! Soms profiteert u (krijgt u een betere prijs), soms niet, maar op de lange termijn is dit rond de nul. Meestal krijg ik de vulling die ik zie. Limiet- en stoporders werden bijna altijd uitgevoerd tegen de prijzen die ik ze heb ingesteld. De ergste ontsporing die ik ooit heb gehad, was ongeveer 30 pips tijdens het nieuws. Ik handel niet in het nieuws, maar mijn limietorder voor dagelijkse transacties was in de buurt van het huidige niveau van voor het nieuws. Maar dat vond ik ok�, slippen kan altijd voorkomen, vooral tijdens zwaar nieuws. Last but not least zou ik Oanda zeer sterk aanbevelen. Het is gewoon de eerlijkste en beste marktmaker die ik ooit heb gezien. Groeten -
Ik onderschrijf alles wat hierboven is gezegd. Het is verreweg de beste keuze van de marktmakers. Dus wat als ze niet de wiz bang-mogelijkheid van mt4 hebben. Als u mt4 moet gebruiken, is er geen limiet aan demo-accounts bij een aantal makelaars. Het enige scalperen dat ze ontmoedigen, is als je het rond nieuwshandel doet, maar ze zijn erin geslaagd dat te weerleggen door de toegenomen spreads. Ik denk niet dat er echt een bepaalde stijl is die echt ontmoedigt. Beste keuze voor market maker. Als u meer wilt dan ze bieden (wat u niet zou moeten doen als u begint), verhoog dan uw kapitaal en ga naar een ECN. Maar vergeet niet dat als u niet winstgevend kunt zijn met $ 1000, er niets is om te zeggen dat u winstgevend zult zijn met $ 10.000. Gewoon iets dat ik heb gelezen en geleerd op de harde leerschool. Veel handel.

blackmoore66
09:41,
Oh oke. Geautomatiseerde systemen op tick-basis hebben natuurlijk wel tick-data nodig. Ik zie. Ik kan me zelfs een succesvol systeem voorstellen, maar daarvoor heb je de laagste spreads en instant fills nodig. Succes met je systeem!
https://www.aforexa.com/attachments/1529192874.pngGroeten -

blackmoore66
11:04,
Dit is correct als je hun Java-appliion gebruikt, maar ik zie niet in waar dit waardeloos zou moeten zijn. Met behulp van hun API krijg je echte tikken. Ik denk dat ze dat doen om hun Java-applicatie niet te overbelasten, niet om hun klanten op te lichten. Oanda is misschien niet de beste marktmaker voor scalperen, maar voor alles boven 5 seconden willekeurige handel in ruis zijn ze redelijk goed. Mijn minimale tijdsbestek is 5m, die ik soms verhandel. Meestal handel ik per uur of per dag. Deze zijn voor mij veel voordeliger. Het schrikt me niet af dat ik maar om de 5 seconden een nieuwe prijs krijg.
https://www.aforexa.com/attachments/1529192874.pngKijk ook eens bij alle andere brokers. U kunt elke tik krijgen met MT4, maar kom op, u krijgt slechts binnen 3-4 seconden een vulling in een live account met behulp van een handelsdeskmakelaar ... Dus als u het echte werk wilt doen, moet u een niet-tik kiezen dealing desk broker oftewel een ECN-makelaar, maar ik vraag me af wie ooit echt elk vinkje nodig heeft voor winstgevende handel? Groeten -

jamemin91
12:26,
Het ding met Oanda is: je krijgt slechts elke 5 seconden een nieuwe tikprijs van hun servers. Dat is de reden waarom de prijzen soms springen. En u krijgt altijd de prijs van de server, niet de prijs die u bij de klant heeft.
Als dit klopt, is het behoorlijk waardeloos. Elke 5 seconden 1 nieuwe tikupdate?!?!? Als je een tick-analyse doet op een institutionele prijsfeed, merk je dat je in 5 seconden meestal veel ticks hebt. Ik weet dit omdat we via API al deze dingen kunnen loggen en de tikken per seconde kunnen zien. Als je alleen toegang krijgt tot een tik per seconde, is dit behoorlijk slecht. Ik zou je een fragment met tekengegevens in Excel kunnen sturen, zodat je kunt zien waar ik het over heb.

jamemin91
13:48,
Wat is jouw idee van fotograferen voor kleine pip-waarden? Hoe laag kunt u naar uw mening gaan op Time frame/TP SL met Oanda zonder in de problemen te komen vanwege de uitvoeringssnelheid en vermeende prijsmanipulatie, en zonder te worden bestempeld als scalpeur of te kortetermijnhandelaar?
Dit zijn belangrijke vragen, maar ik denk niet dat het antwoord zo eenvoudig is als X-hoeveelheden pips of T-tijd IMHO.

blackmoore66
15:10,
Het ding met Oanda is: je krijgt slechts elke 5 seconden een nieuwe tikprijs van hun servers. Dat is de reden waarom de prijzen soms springen. En u krijgt altijd de prijs van de server, niet de prijs die u bij de klant heeft. BTW: Dit is geen nadeel voor mij! Soms profiteert u (krijgt u een betere prijs), soms niet, maar op de lange termijn is dit rond de nul. Meestal krijg ik de vulling die ik zie. Limiet- en stoporders werden bijna altijd uitgevoerd tegen de prijzen die ik ze heb ingesteld. De ergste ontsporing die ik ooit heb gehad, was ongeveer 30 pips tijdens het nieuws. Ik handel niet in het nieuws, maar mijn limietorder voor dagelijkse transacties was in de buurt van het huidige niveau van voor het nieuws. Maar dat vond ik ok�, slippen kan altijd voorkomen, vooral tijdens zwaar nieuws. Last but not least zou ik Oanda zeer sterk aanbevelen. Het is gewoon de eerlijkste en beste marktmaker die ik ooit heb gezien. Groeten -

oxrtaseseb
16:32,
als je fotografeert voor kleine pip-waarden, dan is het prijsverschil als er beweging optreedt verbazingwekkend. Hoe vaak heb ik de prijs 5-8 pips zien bewegen bij mbt, en geen beweging op oanda, ik ben de tel kwijtgeraakt. Als de prijs niet terugkeert naar pre-beweging, zal de prijs van oanda stijgen.
Wat is jouw idee van fotograferen voor kleine pip-waarden? Hoe laag kunt u naar uw mening gaan op Time frame/TP SL met Oanda zonder in de problemen te komen vanwege de uitvoeringssnelheid en vermeende prijsmanipulatie, en zonder te worden bestempeld als scalpeur of te kortetermijnhandelaar? Ik geef niets om scalperen, nieuwshandel of een andere vorm van supersnelle en dwangmatige handelsstijl, maar aangezien er in deze thread minstens 3 mensen zijn die nauwe ervaring hebben met Oanda, zou ik graag willen weten waar ze (Oanda) trek de grens tussen scalpeur/dwangmatige handelaar en daghandelaar.

DanRttexxo
17:55,
hoe dan ook, Oanda is geen pure ndd ... dit hoeft echter niet slecht te zijn, aangezien Oanda veel transparanter is dan andere DD. ik vind het ook niet erg dat de spreads tijdens het nieuws groter worden, aangezien ik gewoon niet handel als er iets groots op komst is. Ik denk dat je voorlopig MT4 voor TA gebruikt en gewoon bestellingen plaatst via Oanda. maar ik heb dit ook gedaan met MBTrading en het is best goed, behalve dat de 5 $100.000 klote is. dat is zoals hoeveel pips op de EURUSD? maar nogmaals, je hebt gelijk, de twee makelaars zijn heel verschillend van aard, maar ik wil de exacte cijfers weten ... aangezien ik maximaal 4 keer (inclusief in- en uitstappen) per week handel.

cuuuuuca
19:17,
Ik ben het met Ricardo eens. Het is het minste van vele kwaden. U kunt echt niet bepalen of EFX of Oanda goedkoper is, omdat u geen appels met appels vergelijkt. Als Oanda een portaal van het ECN-type zou zijn, zoals ECN, dan zou een directe vergelijking mogelijk zijn; maar het feit dat Oanda een handelsbureau is, hoe je het ook snijdt, hun executies lenen zich voor een zekere mate van manipulatie en vertragingen. U moet daarmee rekening houden bij het bepalen of Oanda goedkoper is dan EFX of vice versa.
Heb je ooit geruild met Oanda? Waarop baseert u uw verklaring met betrekking tot deze manipulaties en vertragingen? Ik werk nu al meer dan drie jaar bij Oanda en nog steeds heb ik een bestelling gemanipuleerd of vertraagd.......ja, ze verbreden de spreads tijdens nieuws, maar ik heb nog nooit enige vertraging of requote in prijs ervaren wanneer ik de trekker. Is Oanda perfect? nee .... maar ze verslaan veel andere makelaars die er zijn, en wat betreft het zijn van een handelsdesk .... hun systeem is geautomatiseerd, dus zoals ik hierboven al zei, mijn orders zijn nooit gemanipuleerd, de prijs die ik ingevoerd is de prijs die ik heb gekregen. Alleen mijn 2 pitten......
https://www.aforexa.com/attachments/1529192874.png

jamemin91
20:39,
Ik weet niet zeker of Oanda echt goedkoper is, maar zeker beter dan de andere DD-makelaars. Ik heb een heel klein account bij Oanda, en volgend jaar na deze NFA-cap. vereiste ding is voorbij Ik zou nog een kleine rekening kunnen openen bij EFX.
Ik ben het met Ricardo eens. Het is het minste van vele kwaden. U kunt echt niet bepalen of EFX of Oanda goedkoper is, omdat u geen appels met appels vergelijkt. Als Oanda een portaal van het ECN-type zou zijn, zoals ECN, dan zou een directe vergelijking mogelijk zijn; maar het feit dat Oanda een handelsbureau is, hoe je het ook snijdt, hun executies lenen zich voor een zekere mate van manipulatie en vertragingen. U moet daarmee rekening houden bij het bepalen of Oanda goedkoper is dan EFX of vice versa.

oxrtaseseb
22:01,
ook in vergelijking met MBTrading, is Oanda eigenlijk goedkoper voor het verhandelen van de EURUSD? vaak kon ik 0 spread op EURUSD krijgen van MBT, maar de commissies blijken nogal wat te zijn.
Ik weet niet zeker of Oanda echt goedkoper is, maar zeker beter dan de andere DD-makelaars. Ik heb een heel klein account bij Oanda, en volgend jaar na deze NFA-cap. vereiste ding is voorbij Ik zou nog een kleine rekening kunnen openen bij EFX.

oxrtaseseb
23:24,
Voor zover ik begrijp, heeft Oanda geen typische handelsdesk, het is allemaal geautomatiseerd (dat is wat ze beweren...). Hoe dan ook, ik denk dat dit de beste optie is voor kleine accounts. Over een week of twee ga ik live bij Oanda
https://www.aforexa.com/attachments/1529192874.png.

DanRttexxo
00:46,
ja ik zal het eens proberen. ook in vergelijking met MBTrading, is Oanda eigenlijk goedkoper voor het verhandelen van de EURUSD? vaak kon ik 0 spread op EURUSD krijgen van MBT, maar de commissies blijken nogal wat te zijn.

DanRttexxo
02:08,
tussen haakjes, als ik een positie open heb, laten we zeggen short, en ik zit diep in het geld, maar we gaan naar de releasetijd van het nieuws en de prijzen worden waanzinnig. als ik een trailing stop had (met MBT), zou ik dan gegarandeerd een exit krijgen, zelfs met het persbericht, of is het beter voor mij om gewoon mijn winst te nemen voor het persbericht en op veilig te spelen. het is ook mogelijk om mijn posities op MBT te wijzigen ... zoals het instellen van stop loss of trailing stops ... het lijkt erop dat je met MBT deze dingen maar ��n keer kunt instellen wanneer je een bestelling plaatst. hoe zit het met Oanda?