PDA

View Full Version : ???Bagovino-methode??? VS ???Korenbloem-uursysteem???



KapaPP
00:54,
Lieve vrienden,

Zowel de Bagovino-methode als het Cornflower-uursysteem gebruiken bijna hetzelfde tijdsbestek (per uur), wat voor mij geschikt lijkt om te ruilen.......

Welke is volgens jou beter en waarom?

Bagovino-methode:
https://www.aforexa.com/general-forex-discussion/1088-broker-best-terms-costs-spreads-commissions.html
Korenbloem per uur:
https://www.aforexa.com/forex-brokers/1209-pvsra-price-volume-sandr-analysis.html

Bij voorbaat bedankt.

terecv.98
00:41,
Hallo, bedankt voor je mening. Het toevoegen van nog een indoor, zoals MACD, is een goede manier om te bevestigen. Vertrouwen
Hallo Faith, ik wil alleen maar benadrukken dat ik de MACD alleen voor convergentie gebruik. Het is een achterblijvende indior in de forexmarkt, en zou als zodanig eigenlijk alleen moeten worden gebruikt om te bepalen of de prijs in de nabije toekomst kan omkeren (ik gebruik het om mogelijke terugtrekkingen van de Korenbloem te voorspellen.) Handel goed...Leef goed.

KapaPP
02:03,
Ik heb beide systemen geprobeerd. Ik geef de voorkeur aan het korenbloemsysteem. Ik kijk naar 6 valutaparen als ik handel. Ik gebruik de 1H, 30M, 15M en de 5M grafieken. Ik gebruik MACD (alleen voor divergentie) op de 1H- en de 15M-kaarten samen met draaipunten. Korenbloem sluit mooi aan bij mijn manier van handelen. Ik merk dat het terugtrekken van de ema's voor mijn ogen lijkt te werken. Daar is mijn mening, voor wat het waard is.
Hoi Clansman, Bedankt voor je mening. Het toevoegen van nog een indoor, zoals MACD, is een goede manier om te bevestigen.

terecv.98
03:25,
Ik heb beide systemen geprobeerd. Ik geef de voorkeur aan het korenbloemsysteem. Ik kijk naar 6 valutaparen als ik handel. Ik gebruik de 1H, 30M, 15M en de 5M grafieken. Ik gebruik MACD (alleen voor divergentie) op de 1H- en de 15M-kaarten samen met draaipunten. Korenbloem sluit mooi aan bij mijn manier van handelen. Ik merk dat het terugtrekken van de ema's voor mijn ogen lijkt te werken. Daar is mijn mening, voor wat het waard is.

KapaPP
04:47,
Ik heb Bago, Sido, Fozzy gevolgd en nu Korenbloem. Ik ruil Fozzy boven de anderen omdat het voor mij werkt. Hoewel ik het meestal op het frame van 1 uur ruil, omdat mijn account niet groot genoeg is voor de opname die nodig is om het op dagelijkse grafieken te verhandelen, zoals het Fozzy-systeem er fundamenteel voor is gemaakt. Ik ruil de Fozzy-dagelijkse methode in de demo-modus omdat het daar echt schittert. Indien toegestaan ??????zou ik willen dat deze discussie ook Fozzy omvat. Veel Sido-Bago (Bagovino brak af van Sido maar is in wezen hetzelfde systeem) volgers volgen en posten ook op Fozzy. Ik geef toe dat ik pas naar Korenbloem ben gaan kijken. Het is puur een MA-crossover-systeem dat S/R-lijnen eert. Ik vind het Fozzy-kruis beter omdat het eerder lijkt binnen te komen en voldoende pips krijgt in de handel. Omkeringskaarsopstellingen in combinatie met een kruis zijn mijn favoriete meest betrouwbare handelsingangssignalen.
Beste Gee Seven, ga alsjeblieft door met het delen van je gunstsysteem, want een gevoel van waarheid verschijnt altijd na vergelijking en discussie. Bedankt.

KapaPP
06:09,
.......Als u een 5 en 13 ema op uw grafiek legt, zult u merken dat u meestal 2 keer een trend volgt en teruggaat. De eerste tegen de trend in en dan een tweede wanneer de trend zich hervat. Ik kom alleen binnen op het tweede kruis. Dus ik ga altijd mee met de trend. De 62 ema is mijn trendbevestiging ema. Ik doe pas mee als een nieuwe trend minimaal 1 hoger hoog/hoger/laag heeft gezet of vice versa. Ik ga nooit een transactie aan tenzij de 62 ema achter me staat. Dit is niet het enige systeem dat ik gebruik, maar ik vind het leuk voor de korte termijn.
Beste randomlight, Bedankt voor je woorden en ik ben ze nu serieus aan het bestuderen. En ik wil graag de betekenis van 2 kruisjes in uw woorden bevestigen. Is het 1e kruis gemiddelde 5 kruis 13 en 2e kruis gemiddelde 13 kruis 62? Je zei ook dat je alleen het tweede kruis invoert. Betekent het dat je pas op 13 kruis 62 binnenkomt? Bedankt

spartan1978
07:31,
Geloof, ik gebruik de 62 omdat het deel uitmaakt van een oud ema cross-systeem met 5 13 en 62. 55 of 50 zijn vrijwel hetzelfde als een 62 ema. Als je ze alle drie op een kaart legt, is er niet veel verschil. 5 13 kruis is zo oud als de heuvels. Met alle respect, het enige dat Bagavino naar het feest bracht, was een 21 rsi-filter. De 5 13 cross werkt heel goed, maar je hebt strikte regels nodig. Voor wat het waard is, gebruik ik een dubbel kruissysteem in plaats van een enkel kruis. Als je een behoorlijke trend hebt, zijn er veel manieren om de pieken en dalen te verhandelen. Dit is er slechts ��n van. Als u een 5 en 13 ema op uw grafiek legt, zult u merken dat wanneer een trend terugkeert en terugkeert, u meestal 2 coses heeft. De eerste tegen de trend in en dan een tweede wanneer de trend zich hervat. Ik kom alleen binnen op het tweede kruis. Dus ik ga altijd mee met de trend. De 62 ema is mijn trendbevestiging ema. Ik doe pas mee als een nieuwe trend minimaal 1 hoger hoog/hoger/laag heeft gezet of vice versa. Ik ga nooit een transactie aan tenzij de 62 ema achter me staat. Dit is niet het enige systeem dat ik gebruik, maar ik vind het leuk voor de korte termijn.

tmawe0
08:53,
Ik heb Bago, Sido, Fozzy gevolgd en nu Korenbloem. Ik ruil Fozzy boven de anderen omdat het voor mij werkt. Hoewel ik het meestal op het frame van 1 uur ruil, omdat mijn account niet groot genoeg is voor de opname die nodig is om het op dagelijkse grafieken te verhandelen, zoals het Fozzy-systeem er fundamenteel voor is gemaakt. Ik ruil de Fozzy-dagelijkse methode in de demo-modus omdat het daar echt schittert. Indien toegestaan ??????zou ik willen dat deze discussie ook Fozzy omvat. Veel Sido-Bago (Bagovino brak af van Sido maar is in wezen hetzelfde systeem) volgers volgen en posten ook op Fozzy. Ik geef toe dat ik pas naar Korenbloem ben gaan kijken. Het is puur een MA-crossover-systeem dat S/R-lijnen eert. Ik vind het Fozzy-kruis beter omdat het eerder lijkt binnen te komen en voldoende pips krijgt in de handel. Omkeringskaarsopstellingen in combinatie met een kruis zijn mijn favoriete meest betrouwbare handelsingangssignalen.

wiphyzz
10:15,
Ik heb het gevoel dat ik op Big Brother zit. Ik geef twee punten om Bagavino uit te zetten omdat ik de Bagovino-methode heb getest en ontdekte dat het een mislukking was, ondanks de inleidende opmerkingen van de auteur over die thread. Toen ik mijn resultaten presenteerde, zoals Bluebuddha hieronder aangeeft, blijkbaar: Ik legde niet genoeg over de binnenkant, er was een geheime X-factor die alleen A-opstellingen selecteerde die sommige vliegtuigen niet zouden moeten vliegen ... maar dat zijn ze ( Ik weet het, ik weet het) Korenbloem is echter op zijn minst consistent geweest en er zijn geen geheime X-factoren. HINT: Ik moet Korenbloem nog backtesten, maar de geloofwaardigheid van elk systeem wordt altijd verbeterd door rekeningafschriften en live transacties te plaatsen.

alessandro
11:37,
Lever70 brought cornflour system on not asking for help to improve it. It is a stand alone system works great just like it is. Lever70 has kept the thread very clean. Bagavino came on asking for help to improve the bagavino method. it gets more then a little confusing reading thru the thread. I agree with bluebudda, and would vote for cornflour. both are trend following methods but they are very different.

Borgio90
12:59,
Klinkt als de kop voor de bokskaart van vanavond. Ik ruil ook niet, MAAR.... Ik ben bereid te zeggen dat ik heb gemerkt dat Korenbloem vastzit aan zijn wapens. EN....het lijkt te werken. Daarnaast hou ik van de mooie kleuren.
https://www.aforexa.com/attachments/1529196033.pngMijn vriendin begint handel te demonstreren en ik heb haar Korenbloem voorgesteld, omdat ze niet veel tijd heeft om voor dit stomme ding te zitten zoals ik. Alleen mijn 2 pitten.

KapaPP
14:21,
Ik zal hier waarschijnlijk voor geslagen worden, maar het is niettemin waar. De korenbloem en de Bagavino zijn hetzelfde systeem, alleen op verschillende tijdframes, als je de trends volgt. Als je ziet dat de prijs de 24 ema raakt en terugkaatst in de richting van de initi�le trend met de 1 uurs korenbloem, heb je ook een 5/12 bagavino-doublecross op de 15 min-grafiek waar de prijs terugkeert in de trendrichting. Ook als je ziet dat de prijs de 24 ema raakt en terugkaatst in de richting van de initi�le trend met de 4-uurs korenbloem, heb je ook een 5/12 bagavino-doublecross op de 1-uurgrafiek die terugkeert in de trendrichting. Ik geef de voorkeur aan de daadwerkelijke dubbelkruis van de 5/13 op het snellere tijdsbestek met behulp van de 62 ema voor een vangnet, het werkt goed zolang je de trend volgt. Het gebruik van het 5/13-kruis bestaat al sinds het begin van de grafieken. Ik moet zeggen dat ik de voorkeur geef aan het Bagavinos-systeem omdat ik de eigenlijke kruisen meer geruststellend vind als bevestiging dan een simpele prijstoets van een ema.
Beste randomlight, Bedankt voor je mening. Ik begrijp dat veel mensen 5/13 kruising gebruiken, maar kunt u me meer vertellen waarom u 62 EMA gebruikt in plaats van 50 of 55 EMA? 62 EMA komt minder vaak voor, maar ik denk dat je je reden hebt, maar WAAROM? Bedankt voor uw antwoord bij voorbaat.

spartan1978
15:43,
Ik zal hier waarschijnlijk voor geslagen worden, maar het is niettemin waar. De korenbloem en de Bagavino zijn hetzelfde systeem, alleen op verschillende tijdframes, als je de trends volgt. Als je ziet dat de prijs de 24 ema raakt en terugkaatst in de richting van de initi�le trend met de 1 uurs korenbloem, heb je ook een 5/12 bagavino-doublecross op de 15 min-grafiek waar de prijs terugkeert in de trendrichting. Ook als je ziet dat de prijs de 24 ema raakt en terugkaatst in de richting van de initi�le trend met de 4-uurs korenbloem, heb je ook een 5/12 bagavino-doublecross op de 1-uurgrafiek die terugkeert in de trendrichting. Ik geef de voorkeur aan de daadwerkelijke dubbelkruis van de 5/13 op het snellere tijdsbestek met behulp van de 62 ema voor een vangnet, het werkt goed zolang je de trend volgt. Het gebruik van het 5/13-kruis bestaat al sinds het begin van de grafieken. Ik moet zeggen dat ik de voorkeur geef aan het Bagavinos-systeem omdat ik de eigenlijke kruisen meer geruststellend vind als bevestiging dan een simpele prijstoets van een ema.

KapaPP
17:04,
Tot nu toe stemmen ongeveer 70% van de leden van de poll-opties op het Cornflower Hourly System en slechts 30% op de Bagovino-methode. Bedankt allemaal voor het stemmen.

Ttcurex
18:26,
Beide begonnen als eenvoudige systemen, maar het lijkt erop dat de Bagovino-methode steeds meer indiors oppikte (meer MA's, een andere RSI, MACD, ADX, enz.) om transacties uit te filteren en te bevestigen. Ik heb de neiging om op mijn hoede te zijn voor systemen die vaak veranderen of in de loop van de tijd meer interieurs oppikken. Korenbloem is consequent geweest en lever70 staat erop niet meer indiors te gebruiken dan de originele set MA's. Het enige dat met Korenbloem is veranderd, is het gebruik van verschillende tijdframes. Ik zou voor Korenbloem gaan.

KapaPP
19:48,
Beide begonnen als eenvoudige systemen, maar het lijkt erop dat de Bagovino-methode steeds meer indiors oppikte (meer MA's, een andere RSI, MACD, ADX, enz.) om transacties uit te filteren en te bevestigen. Ik heb de neiging om op mijn hoede te zijn voor systemen die vaak veranderen of in de loop van de tijd meer interieurs oppikken. Korenbloem is consequent geweest en lever70 staat erop niet meer indiors te gebruiken dan de originele set MA's. Het enige dat met Korenbloem is veranderd, is het gebruik van verschillende tijdframes. Ik zou voor Korenbloem gaan.
bluebuddha, bedankt voor je mening.

Alsago
21:10,
beide systemen zijn geweldig, EN IK ZOU ZE NIET VERGELIJKEN.... Beide zijn gebruikelijk voor mij!