PDA

View Full Version : EURUSD Sessie Breakout en Omgekeerde Strategie



mauritat73
13:02,
4 Bijlage(n) Dit document wordt binnenkort ge�pdatet onder een nieuwe SBOR II. - Sessie Breakout en Reverse egy thread om na te denken over veranderingen en recente ontwikkelingen en om het egy uit te breiden naar andere paren.

Alleen M15 en EURUSD. Verhandel dit niet met andere paren, aangezien de instellingen de aard van EURUSD-prijsbewegingen weerspiegelen.

Het idee is dat als de prijs uitbreekt en later terugkeert in het sessiebereik onder het dieptepunt van de breakout-kaars, de prijs verder zal dalen met ongeveer evenveel als de grootte van de breakout-kaars, als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Bij bepaalde kaarsen valt het nog meer.

Er zijn 4 sessies om naar te kijken [GMT 1, DST: GMT 2 (lente en zomer in Europa)], sjabloon is bijgevoegd:Aziatisch vol van 1u-8u, Aziatisch laat 5u-8u, EU 8u-14u , Grote hond 14:00-16:00
Vereenvoudigd handelsvoorbeeld [ervan uitgaande dat het een gekwalificeerde stierkaars is, zie afbeelding]:
Entry: ik betreed de handel 2,5 pips onder de low van de breakout-kaars [met een lopende bestelling]. (bijgewerkt naar 1 pip op basis van backtest-resultaten)
TP: meet kaarsgrootte en trek deze waarde af van kaars laag [in biedprijs]
SL: voeg 2,5 pips toe aan kaars hoog [in biedprijs] (bijgewerkt naar 1 pip op basis van backtestresultaten)

Soorten kaarsen: ik ruil ofwel een enkele kaars [de eerste kaars die het sessiebereik met min. 2,5 pips (oorspronkelijke waarde, nu is het 1 pip)], of de twee kaarsen die volgen op de enkele doorbraakkaars [ik doe dit als de eerste kaars niet in aanmerking komt voor handel].

Kwalificatie van kaarsen: een kaars of de volgende twee kaarsen moeten gekwalificeerd zijn voordat ze worden verhandeld. Hoe kwalificeer ik kaarsen? Ik heb sessie [hoog/laag] en kaarsgegevens [ohlc] handmatig ingevoerd op een Excel-blad [gegevens van ��n jaar zijn beschikbaar]. Ik registreerde of kaarsen of kaarscombinaties [de 2e en 3e kaars] het TP-niveau bereikten of niet voordat ik het SL-niveau bereikte [dus ik wist welke kaarsen winnaars waren, welke verliezers waren]. Ik registreerde ook hoe ver de prijs in mijn voordeel bewoog, zodat ik kon spelen met het verder verplaatsen van TP-niveaus om de winst te vergroten.

Naast eenvoudige kaarsgegevens heb ik verschillende variabelen gemaakt die kaarsen beschrijven en variabelen die de relatie tussen kaarsen en sessiebereik beschrijven [voorbeelden: hoeveel ruimte is er voor een kaars om in te keren, welk deel van een kaars is buiten de sessie , wat de richtingen van gecombineerde kaarsen [2e en 3e] zijn [omgekeerd, voortzetting, gemengd], etc].

Ten slotte controleerde ik de relaties tussen winnende/verliezende transacties en de waarden van alle gecre�erde variabelen [welke waarden van variabelen het winnen beschrijven en welke het verliezen van kaarsen beschrijven]. Ik heb de filterfunctie van Excel gebruikt om onderscheid te maken tussen winnende en verliezende kaarsen. Het is erg complex geworden door het opnemen van veel variabelen in de handelsbeslissingen.

Na het verwerken van gegevens van 10 maanden, kon ik de egy niet verder optimaliseren door enige vorm van selectie.

Er was geen willekeurige selectie van waarden van variabelen. Ik heb variabele waarden alleen op een consequente manier gefilterd [als bijvoorbeeld % waarden van een variabele werden onderzocht, diskwalificeer ik kaarsen alleen met 0-30%, niet zoiets dat ik 0-30% en 50-60% diskwalificeer]


Met behulp van de Excel handelsadviseur:

1. Registreer datum en sessiegegevens [kolom A tot E] wacht tot de sessie sluit, voer de hoge en lage waarden van de sessie in [kolom F,G] en wacht tot een kaars het breekt.

HANDEL ALLEEN NA SLUITEN VAN DE KAARSEN!

Voer vervolgens de ohcl-gegevens in van de eerste kaars die uit de sessie breekt ten minste 2,5 pips [kolom J,K,L,M]. U krijgt een T (Trade) of NT (No Trade) [lt;2,5 pips] reactie in de kaarsadvieskolom [kolom AH].

Of, als de eerste kaars niet in aanmerking komt, krijgt u een 2 C-advies, vul in dat geval de ohcl-gegevens van de volgende 2 kaarsen [kolom AU,AV,AW,AX en BF,BG,BH,BI] in en controleer het kaarsadvies [kolom CG, je ruilt die 2 kaarsen samen]. Als er T is, plaats dan de geadviseerde bestelling in het bestand.

De positie van de 2e en 3e kaars ten opzichte van het sessiebereik of de uitbreekkaars is onverschillig.

Als een kaars door 2 sessies piekt [Aziatisch laat en vol, die elkaar overlappen], handel dan elke sessie afzonderlijk [twee keer ruilen indien geadviseerd].


2. Lees en voer orderparameters in. De bestelgegevens van de eerste of de 2e-3e kaars staan ??????in dezelfde kolom [kolom CS,CT,CU,CV,CW]. U kunt de risico-opbrengstverhouding ook in het Excel-bestand zien.

Handelsorders moeten vervallen wanneer de volgende sessie begint, behalve de EU- en BD-sessieorders die 2 uur na het sluiten van de BD-sessie moeten verlopen.

Alle andere kolommen zijn bedoeld voor ontwikkelings- en achtergrondvariabelen om te helpen bij handelsbeslissingen.

3. TP-niveaus kunnen worden aangepast door de grootte van de kaarsen op een apart vel [1=kaarsgrootte, 1,5= 150% van de kaarsgrootte]. Er zijn twee tafels, een voor losse kaarsen en een voor gecombineerde kaarsen.

__________________________________________________ __________________________________________________ ______

Dat is alles. Vul bij twijfel gegevens uit het verleden in. Vul het afgelopen jaar niet in, het is winstgevend. Het maakt ongeveer 2200 pips per jaar en ik heb nooit meer dan 4 verliezers op rij meegemaakt (op basis van tests kan dit 7 tot 9 zijn, afhankelijk van de instellingen). Er zijn maanden dat de egy gewoon niet werkt (ik heb nog steeds niet de factoren erachter), maar DD is over het algemeen klein (met 1% risico is het ongeveer 12%) en later zal het omhoog gaan om winst te worden.

Bij twijfel pb me. Ik zal antwoorden op het forum nadat ik verschillende vragen heb ontvangen.

Ik verwacht niet veel commentaar op dit egy, omdat de logica ervan moeilijk te benaderen is vanwege de aard van hoe het is gemaakt. Mijn doel is om een ??????EA te maken op basis van specificaties en deze te delen met iedereen die ge�nteresseerd is in deze egy.

26 juni 2011: specificaties van de programmeur bijgewerkt
27 januari 2012: de nieuwe template en aandelencurve gedeeld, zie bericht #40, pagina 3.
1 maart 2012: upload een bestand met alleen rekenmachines en corrigeerde kolomverwijzingen in de bovenstaande tekst.
6 april 2012: kaarsvermenigvuldigingswaarden zijn gewijzigd in het SBOR-calculatorbestand om de winst te vergroten.
7 april 2012: EU-sessie kan 4 uur worden verhandeld, alle lopende bestellingen moeten 2 uur na de BD-sessie worden gesloten.

AANDACHT!

29 april 2012: Ik heb voorlopig geen tijd om deze thread bij te werken. Als u deze egy wilt verhandelen, let dan op de volgende punten:
- EXCEL-afrondingsfout voor kaarsgroottes moet worden opgelost (gebruik de eenvoudige ROUND-functie in Excel), kolommen BQ V
- beste instellingen voor kaarsvermenigvuldigers (Top-down): Enkele kaarsen: 3.5, 3.4, 3.3, 2.2, 2.1, 2.1, 2.1, 1, 1, 1, 1
Gecombineerde kaarsen: 2.5, 2.3, 2.3, 2.2, 2.2, 1.5, 1, 1, 1, 1, 1
- beste instellingen voor orderinvoer en SL: 1 pip. 2.5 is nog steeds ok, maar minder winstgevend.
- de Excel werkt met een spread van 1,5 pips, houd hier rekening mee bij het handelen. Houd er ook rekening mee dat de Excel is gebaseerd op de originele egy met 2,5 pips-waarden.

Al het beste met deze egy,
Rewand

https://www.aforexa.com/attachments/152919614183653536.zip

https://www.aforexa.com/general-forex-discussion/343-losses.html

https://www.aforexa.com/attachments/152919614621190914.zip

https://www.aforexa.com/attachments/1529196148848271304.zip

Rafitawy
15:06,
Het lijkt erop dat iedereen een probleem heeft met tijdzones. Op dit moment is Hongarije GMT 1.
Je hebt het mis, de huidige CET-tijd is GMT 2
http://wwp.greenwichmeantime.com/time-zone/europe/european-union/hungary/time/

oxray1409
16:28,
Het lijkt erop dat iedereen een probleem heeft met tijdzones. Op dit moment is Hongarije GMT 1. Als u in de war bent, identificeer dan de kaarsen op de onlangs geplaatste foto's. Dat zou helpen. Blijf niet hangen in hoe laat het is in Hongarije. Het hele land zuigt, moge hun tijd ook zuigen. Vink bijvoorbeeld Big Dog of London open [EU session starts] aan. Omdat sessies elkaar opvolgen, is het voldoende om ��n enkele tijdsperiode te identificeren, de rest kan worden berekend.
rewand, Hongarije is GMT 2 In Boedapest is het nu 09:47 uur, terwijl GMT 07:47 uur is Hongarije is GMT 1 tijdens de winterteltijd .... nu is het zomertijd hier is de site die je kunt bekijken . Zoek Boedapest en controleer de tijd hieronder waar staat: Huidige UTC (of GMT/Zulu)-tijd: vrijdag 3 juni 2011, 07:47:57
http://www.timeanddate.com/worldclock/

mauritat73
17:51,
Het lijkt erop dat iedereen een probleem heeft met tijdzones. Op dit moment is Hongarije GMT 1. Als u in de war bent, identificeer dan de kaarsen op de onlangs geplaatste foto's. Dat zou helpen. Blijf niet hangen in hoe laat het is in Hongarije. Het hele land zuigt, moge hun tijd ook zuigen. Vink bijvoorbeeld Big Dog of London open [EU session starts] aan. Omdat sessies elkaar opvolgen, is het voldoende om ��n enkele tijdsperiode te identificeren, de rest kan worden berekend.

oxray1409
19:13,
Ik kan niet voor hem spreken, maar hij zei Hongaarse Tijd. Op dit moment (zomer) is Hongaarse tijd GMT 3.
Zomertijd - alleen ter referentie: NY-tijd = GMT - 4 Londense tijd = GMT 1 Europese tijd = GMT 2 (inclusief Hongaarse tijd) Griekenland/Cyprus-tijd = GMT 3 Moskou-tijd = GMT 4

mapFeroraa11
20:35,
Ik kan niet voor hem spreken, maar hij zei Hongaarse Tijd. Op dit moment (zomer) is Hongaarse tijd GMT 3.
Sorry, je hebt helemaal gelijk.

mauritat73
21:58,
2 Bijlage(n) Mijn toekomstige programmeur zal weglopen als hij/zij hier zoveel over tijdzones moet lezen dat niet het onderwerp van deze thread is. Ga naar timeticker, bekijk en leer over tijdzones en hoe u dit probleem kunt oplossen. Op dit moment is het GMT 1, maar om wat meer duidelijkheid te geven over waar we naar op zoek zijn, heb ik een foto bijgevoegd van de handel van gisteren [Ik heb het erg gemist omdat ik op weg was om mijn kind op te halen van de kleuterschool. Hoe handel je zo???] Je herkent de uitbraakkaars [2 juni] net na de Big Dog-sessie. De kaars kwam niet in aanmerking, maar de gecombineerde kaarsen wel. U kunt dit controleren door sessie- en kaarsgegevens in te voeren met behulp van het Excel-blad dat ik eerder heb bijgevoegd. Ik heb een foto bijgevoegd van de pitten die het in het verleden heeft gemaakt, de eerste kolom is de uitbreekkaars, de tweede is voor de gecombineerde kaarsen. Ik heb geen cijfers voor mei van dit jaar, omdat ik geen tijd had om mijn Excel-bladen te vernieuwen. Ik geloof dat er meer pitten kunnen worden gemaakt vanwege twee aanvullende en eenvoudige idee�n die ik heb, maar om de idee�n te testen, heb ik de robot nodig. Op dit moment verhandel ik de eerste kaars alleen als deze in aanmerking komt, maar ik heb het gevoel dat zelfs als deze in aanmerking komt, de 2e en 3e kaars ook kunnen worden verhandeld, als ze in aanmerking komen. EU-sessie kan niet lang worden verhandeld omdat Big Dog-sessie smal is, slechts 2 uur [Elke sessie handel ik alleen in de volgende sessie]. Het kan winstgevend zijn om de EU-sessie te verhandelen enige tijd nadat Big Dog is gesloten.
https://www.aforexa.com/general-forex-discussion/307-monthly-target.html

Arratay
23:20,
Hallo handelaren, ik ken het egy van Rewand en volg deze methode maandenlang. Ik zie zijn resultaten en ik weet zeker dat het winstgevend is. Er is alleen ��n probleem: hiervoor is een EA nodig, omdat het handmatig testen op andere paren in Excel veel tijd kost. Het is een tegen-trend scalperen egy, zoals London Close Trade {weet iemand het?}. Het werkt ook goed in Big Ben-tijd, Big Dog-tijd en EU-tijd, maar de beste lijkt de Londense open {Asian full/Asian late}. MOUMOU: de egy is getest op GMT 1 {Alpari UK broker time} maar ik...
Ik kan niet voor hem spreken, maar hij zei Hongaarse Tijd. Op dit moment (zomer) is Hongaarse tijd GMT 3.

mapFeroraa11
00:42,
Hallo handelaren, ik ken het egy van Rewand en volg deze methode maandenlang. Ik zie zijn resultaten en ik weet zeker dat het winstgevend is. Er is alleen ��n probleem: hiervoor is een EA nodig, omdat het handmatig testen op andere paren in Excel veel tijd kost. Het is een tegen-trend scalperen egy, zoals London Close Trade {weet iemand het?}. Het werkt ook goed in Big Ben-tijd, Big Dog-tijd en EU-tijd, maar de beste lijkt de Londense open {Asian full/Asian late}. MOUMOU: de egy is getest op GMT 1 {Alpari UK broker time} maar ik hoop dat Rewand mijn verklaring bevestigt. Fijne Pips,

tuperruz
02:04,
??dv�zletem, mede-Hongaarse handelaar! Lijkt me een goed systeem, bedankt voor het delen, ik ga het zeker proberen.

emeterio12
03:27,
Hallo Rewand, allereerst bedankt voor het delen van dit geweldige systeem. Het ziet er erg interessant uit. Ik heb Big Dog breakout egy eerder gebruikt en was op zoek naar een breakout egy, voornamelijk voor EUR/USD-paar. Veel succes, ik kijk ernaar uit om meer over dit egy te leren.. Groeten Pawan

ptmttiyya
04:49,
kun je een voorbeeld plaatsen, mijn tijdzone is 8gmt bedankt

mauritat73
06:11,
Juist, nu is het 2, anders is het 1. Ik hoop dat het probleem voorgoed is opgelost :)