PDA

View Full Version : correlatie en synthetisch paar



mamprea
03:59,
Even een korte vraag - Als u indirect wordt blootgesteld aan een valutapaar, kunt u het break-evenpunt bepalen door te kijken naar het valutapaar dat zou bepalen wanneer beide transacties op de twee paren die het synthetische paar maakten, beide in verlies zouden gaan en beide in de winst gaan.

Als u bijvoorbeeld gbpusd koopt en usdjpy verkoopt, wordt u blootgesteld aan gbpjpy.

De reden dat ik vraag is of deze twee transacties op verschillende tijdstippen van de dag of op verschillende dagen zijn ingevoerd; (dwz als men de twee ingangen zou nemen en iemand het gemiddelde zou nemen volgens de dollar pip-waarde), zou u daarbij het gebied op de kruispaargrafiek (gbp jpy) kunnen lokaliseren waar beide transacties een verlies zouden worden of winst (in theorie)

Ik kan me voorstellen dat dit heel handig zou zijn om de blootstelling via het valutapaar te verdubbelen door de indirecte blootstelling te verlaten of vv door de blootstelling van ��n paar te verlaten en direct in het kruispaar te gaan.

Ik kan me voorstellen dat dit ook heel handig zou zijn om ook in procenten te analyseren: als gbpjpy bijvoorbeeld 0,5% daalt ten opzichte van de gecre�erde lijn op de grafiek (noem het winstverlieslijn), dan als je een beeld had van het percentage beweging uit de twee paren waarin je zit om gbpusd te maken, kon je de verhouding zien van welk paar sneller beweegt.

Bijvoorbeeld gbpusd kan 0,3% verplaatsen, terwijl usdjpy slechts 0,2% kan verplaatsen.
Als dit haalbaar was om te analyseren en als mijn logica correct is, zou dit heel waardevol zijn.

Is iemand het ermee eens? en bovendien is dit zelfs logisch correct of mogelijk?

Ik heb mt4 kunnen koppelen aan Excel om live dollar pip-waarden te analyseren en indicatoren te maken, maar in het verleden heb ik er lange uren aan besteed.
Als het mogelijk is, zou ik iemand aanmoedigen om met mij een dergelijke indicator te maken en ik nodig ook uit tot discussie over dit onderwerp.

Komt dit ideeconcept in de buurt van basket trading?
groetjes, Jon