PDA

View Full Version : Wat is uw beste methode voor geldbeheer?



camperoxn
08:04,
Hartelijk groeten.

Zoals de titel van de thread al zegt, wat is uw beste methode voor geldbeheer? Probeer zoveel mogelijk te beschrijven, een afbeeldingsbeschrijving zou geweldig zijn. Ik zal je bericht hier in dit eerste bericht linken, zodat wie dit leest, het gemakkelijk voor hen zal zijn om erachter te komen vanaf het eerste bericht.

Lange termijn, korte termijn, martingaal, volledige margehandel, piramidevorming, positieontwikkeling, positiemiddeling, netbeheer... alles wat u winstgevend vindt, deel het alstublieft. Of het ook maar het gekste idee is, we lezen het graag.

De mijne als volgt:

Nou, ik ben geen fulltime handelaar. Ik ben nu onder de 30 in het kwartaal van mijn carri�re. Ik handel op kleine accounts op dit moment vooral om kennis te maken. Voor nu zie ik dit als een secundaire bron van inkomsten voor de toekomst.

Ik gebruik een paar eenvoudige strategie�n om transacties in te voeren, die ik heb ontwikkeld op basis van mijn ervaringen van de afgelopen jaren. IMHO hangt het hele succes af van het risicobeheer of meer specifiek het geldbeheer in de handel. Niet alleen in de handel, maar ook in het leven, hoe beter de risicomanager, hoe beter we zijn dan anderen. Ik handel uitsluitend in forex, om specifiek 7 USD grote paren te zijn. Vanwege spreads, volatiliteit, liquiditeit enz. Wijs ik x% van het risicokapitaal toe, dat wordt gecombineerd met een primaire noodback-up van twee transacties. Dus elke transactie bestaat uit een noodback-uptransactie om het verlies te verdoezelen als de primaire transacties de stoploss raken. In gewoon Engels, wat in feite stop omgekeerde handel is. Waarom ik dit doe, want toen ik mijn strategie�n backtestte, zag ik dat alle transacties die Stoploss raken, naar een minimaal bepaald aantal pips gaan als ze Stoploss raken. Niet altijd, maar meestal wel, dus ik maak van die gelegenheid gebruik om het verlies te dekken. Er zijn transacties waarbij zowel primaire als noodgevallen de Stoploss raken. Maar aangezien dit beide handelsrisico x% vooraf is bepaald, verlies ik alleen dat x% risico. Mijn RRR is gericht op meer dan 2,5 keer het risico. Het is erg moeilijk om die hoge RRR te halen bij een hoge winrate. Hiervoor neem ik een gedeeltelijke sluiting van transacties op verschillende niveaus, die wordt berekend op basis van het percentage pips dat voor die specifieke transactie wordt geriskeerd. Zodra een bepaald percentage van de pips in de winsthandel BE 1 is, neem je de eerste gedeeltelijke winst. Op deze manier zorg ik voor een optimale winst uit de handel. Ik streef naar optimale winst, niet naar maximale. Als ik wacht tot de handel TP bereikt, geeft het me meer dan 2,5 RRR, maar als ik winst op verschillende niveaus boek, zou ik ��n punt iets RRR kunnen maken als de handel naar volledige TP gaat, omdat het altijd onzeker is of de handel zal raken TP, het is altijd het beste om zoveel mogelijk winst uit de handel te halen IMHO. Een pip-winst die is genomen of gesloten is een gerealiseerde pip-winst in uw portemonnee, een zwevend vermogen doet niets anders dan hoop geven. Het is niet het vroegtijdig sluiten van een transactie, het wordt getest om te bepalen op welke niveaus het optimale winst zal zijn. Het gebruik van een klein risicopercentage houdt DD klein redelijk. Het belangrijkste is dat mijn geest rustig gefocust blijft. Een bepaalde handel is hier niet belangrijk, maar als geheel. De wet van de grote getallen speelt altijd. Ik moet gewoon de regel van betrokkenheid volgen.

Het eerste bericht wordt continu aangepast. Toon respect voor medehandelaren.

Ef5-methode - Post 2
Macd-Rsi-methode - Post 5
DonPato-methode - Post 22
Eredribaen-methode - Post 31
Js3mwtRc-methode - bericht 33
Oldtraderman-methode - Post 34
Jakub.pajer-methode - Post 35
FlavioEstev-methode - Post 36
LeoMarchegi-methode - Post 37

Vriendelijke groeten.

nachete94
15:00,
BBB B ase valuta QQQ Q uote valuta DDD D ominerende valuta= rekeningvaluta = gewoonlijk USD.

nachete94
16:23,
{quote} Ik ben een beetje in de war, kun je ons een voorbeeld laten zien? {quote} Live-account? Niet te armoedig.
https://www.aforexa.com/attachments/1594178197.jpgje bedoelt account in mijn handtekening?? ZWEDEN?? zo ja, dan wordt alles in detail uitgelegd in de juiste thread. met betrekking tot de vergelijking van risicobeheer, en elke handelaar-x? het is eenvoudig en logisch en iedereen zal het als de eerste optie accepteren.

zou je ons een voorbeeld kunnen laten zien?
Ja dat kan ik. stap voor stap. 1- Ef5 is bijvoorbeeld een beginner met 3 maanden ervaring op de forexmarkt. 2- dus Ef5-x = 17, bijvoorbeeld 3 dus psychologisch kan hij I tolereren gelijk aan: (dit I is de afstand in pips b/w huidige prijzen en de prijs die u de MarginCall zult ontvangen) I = (BALANS- SOL*MARGE)/(17 * PipValue*Lots) 4- uw accountsaldo is nu 10.000 USD. Saldo = 10.000 5- Het S top-outniveau van uw broker is 30% --- SOL=0.30 6- uw positie was op EURUSD--- BBBDDD=EURUSD ------------- -----QQQDDD=USDUSD=1 ---- DDD is de valuta van de rekening 7- De hefboomwerking op dit paar met uw broker is 400:1 -------- R=400 8-De 1- de grootte van het lotcontract van dit paar EURUSD is 100.000 EUR. cz=100.000 9- paren aantal prijscijfers achter de komma is 5. Dc=5 wordt vervolgd.

Patrokum
17:45,
Allereerst heb ik alle traditionele manieren verwijderd, zoals een verhouding van 2: 1, die zijn ontworpen voor mensenweek in wiskunde. Ten tweede: ik ontdekte dat het beheersen van het risico betekent dat u het risico begrijpt en hoe de term op u betrekking heeft. die mannen, wat is je x-factor van tolerantie/begrip mix. mijn x = 2, jouw x = 1,87 enzovoort --- elke persoon heeft zijn eigen x. dus risico als concept hangt van jou af -- = op je x-waarde als beginner zou je x meer dan 0,1 verschillende X'en moeten hebben, maar we hebben een uitgebreide unieke formule nodig die kan worden toegepast voor alle handelaren met hun verschillen...
Ik ben een beetje in de war, kun je ons een voorbeeld laten zien?

{quote} ====== {afbeelding}
Live-account? Niet te armoedige Macd-rsi.
https://www.aforexa.com/attachments/1594178197.jpg

nachete94
19:07,
1 Bijlage(n)

Ik heb nog nooit van balance-sol gehoord.
======
https://www.aforexa.com/attachments/1594178196.jpg

pokpoe92
20:29,
waarom heeft onzin als 2:1 jarenlang de overhand gehad in contexten, forums en essays, enz. ..? Ans: omdat het de eenvoudigste formule is die een meerderheid, die normaal gesproken erg slecht is in wiskunde, kan begrijpen. die wanneer ze proberen om naar geavanceerd begrip te springen !! ze kunnen niet! buiten hun kunnen.
Er zijn twee, misschien drie, onbekenden in de vergelijking. 1. I 2. Percelen 3. x. Ik heb nog nooit van balance-sol gehoord.

pokpoe92
21:52,
Voor degenen met uitstekende wiskundige vaardigheden, een kerel met de naam Ralph Vince heeft veel te zeggen over geldbeheer en hoe te optimaliseren. Persoonlijk neem ik hier en daar wat voorzichtig, omdat de methode die hij het meest promoot, optimaal-f, gewoon eng is. En je moet een strikt systeem (of systemen) hebben met veel observaties. Ik kan me niet voorstellen dat een detailhandelaar in de buurt komt van wat nodig is.

nachete94
23:14,
waarom heeft onzin als 2:1 jarenlang de overhand gehad in contexten, forums en essays, enz. ..? Ans: omdat het de eenvoudigste formule is die een meerderheid, die normaal gesproken erg slecht is in wiskunde, kan begrijpen. die wanneer ze proberen om naar geavanceerd begrip te springen !! ze kunnen niet! buiten hun kunnen.

nachete94
00:36,
Allereerst heb ik alle traditionele manieren verwijderd, zoals een verhouding van 2: 1, die zijn ontworpen voor mensenweek in wiskunde. Ten tweede: ik ontdekte dat het beheersen van het risico betekent dat u het risico begrijpt en hoe de term op u betrekking heeft. die mannen, wat is je x-factor van tolerantie/begrip mix. mijn x = 2, jouw x = 1,87 enzovoort --- elke persoon heeft zijn eigen x. dus risico als concept hangt van jou af -- = op je x-waarde als beginner zou je x meer dan 0,1 verschillende X'en moeten hebben, maar we hebben een uitgebreide unieke formule nodig die kan worden toegepast voor alle handelaren met hun verschillen (elke handelaar heeft verschillende x ) x: is de betekenis van uw risico. Unieke formule zou iets gerelateerd moeten zijn aan MarginLevel, wat leidde tot wat ik Marge Call Pips MCP noemde, de vergelijking is: I = (BALANCE-SOL*MARGIN)/(PipValue*Lots) --- - ervan uitgaande dat alle mensen gelijk zijn in hun ervaringen om differenti�rende x op te nemen: I = (BALANS-SOL*MARGE)/(x* PipValue*Veel) ---- omdat mensen niet gelijk zijn en dat ook nooit zullen zijn.

Patrokum
01:58,
{quote} Best interessante manier om portfolio te beheren. Heel erg bedankt voor het delen. U bent dus een lange termijn handelaar. Lange tijd posities in verschillende activa aanhouden om de winst te maximaliseren door een laag risico (groot deel) hoog risico (klein deel) in uw portefeuille te combineren. Veel succes gewenst. Vriendelijke groeten.
Bedankt Aar, dit was een geweldig idee voor een draadje! Wat voor soort geldbeheer- of portefeuillestrategie�n implementeert u?

Patrokum
03:21,
1 Bijlage(n) Ik beheer mijn portfolio met een aangepaste halterstrategie. Een barbell-strategie is zo gestructureerd dat u het grootste deel van uw portefeuille plaatst in activa met een laag risico en een laag rendement, zoals t-bills, en de rest in activa met een hoog risico, zoals crypto, opties, ETF's met hefboomwerking, enz.
https://www.aforexa.com/attachments/1594178195.jpgHet grote voordeel van het op deze manier structureren van een portefeuille, in tegenstelling tot veel activa met een gemiddeld risico, is dat u ongeveer hetzelfde verwachte rendement heeft zonder het staartrisico. Als 90% van je portefeuille in t-bills zit en 10% in Ethereum, dan is het ergste wat je gaat doen 10% verliezen en zou je potentieel veel kunnen verdienen, aangezien Ethereum meer dan zou kunnen verdubbelen. Als u veel belegt in activa met een gemiddeld risico, zoals aandelen en bepaalde grondstoffen, kunt u een grote terugval krijgen. De manier waarop ik dit heb gedaan, is een beetje vies omdat ik meer een middelgroot risico en een hoog risico heb omdat ik een hoger verwacht rendement nodig heb. Ik heb een heleboel VOO gekocht als mijn activa met een lager risico en ETF's zoals UPRO, SVXY en opties voor mijn risicovolle activa.

camperoxn
04:43,
Ik beheer mijn portfolio met behulp van een aangepaste barbell-strategie. Een barbell-strategie is zo gestructureerd dat u het grootste deel van uw portefeuille plaatst in activa met een laag risico en een laag rendement, zoals t-bills en de rest in activa met een hoog risico, zoals crypto, opties, ETF's met hefboomwerking, enz. {image} Het grote voordeel van Als u een portefeuille op deze manier structureert, in tegenstelling tot veel activa met een gemiddeld risico, heeft u ongeveer hetzelfde verwachte rendement zonder het staartrisico. Als 90% van je portefeuille in t-bills zit en 10% in Ethereum, dan is het ergste wat je gaat doen 10% verliezen en zou je potentieel...
Best interessante manier om portefeuille te beheren. Heel erg bedankt voor het delen. U bent dus een lange termijn handelaar. Lange tijd posities in verschillende activa aanhouden om de winst te maximaliseren door een laag risico (groot deel) hoog risico (klein deel) in uw portefeuille te combineren. Veel succes gewenst. Vriendelijke groeten.

nachete94
06:05,
1 Bijlage(n)
https://www.aforexa.com/attachments/15941782141955249940.jpgwanneer het margeniveau daalt tot 30%, krijgen we de eerste MarginCall - sommige posities worden gesloten. dit is de situatie die we moeten bestuderen om te voorkomen dat we de juiste x-waarde gebruiken --- jouw x wat verschilt van mijn x