PDA

View Full Version : Waarom gebruiken handelaren zoveel indioren?



peha
06:51,
1 Bijlage(n)
https://www.aforexa.com/attachments/1594219724.jpg

Waarom o waarom......

Ik handel nu al een paar jaar en ik heb honderden indioren getest, meerdere systemen gemaakt, enz., je begrijpt het punt. Nu handel ik meestal alleen naakte grafieken. Af en toe ga ik misschien terug en kijk ik naar een voortschrijdend gemiddelde, of Stochastics, of misschien RSI voor samenvloeiing, maar eerlijk gezegd zijn ze echt niet nodig.... En ik handel altijd beter zonder enige indioren.

Ik begrijp dat je 1 of 2 indioren wilt gebruiken, maar elke keer als ik iemand zijn ingewikkelde grafiek hier met 20 verschillende indioren zie posten, krimp ik ineen. Er is geen manier die je meer helpt dan pijn doet.

Eerlijk gezegd, waarom waarom WAAROM leren handelaren de basis niet voordat ze �berhaupt naar indioren kijken? Indioren zijn GEREEDSCHAP. Als je niet weet hoe je een plank moet bouwen, zal een hamer je niet helpen. Er is geen heilige graal, er is geen combinatie van magische indioren die een systeem kunnen maken dat meer zal opleveren dan u zonder deze zelf kunt handelen.

Ik verwelkom iedereen om te proberen mijn ongelijk te bewijzen, post hier je indiorensysteem en ik zal je laten zien hoe hetzelfde winnende signaal had kunnen worden gegenereerd met behulp van een naakte grafiek met minder hoofdpijn en meer duidelijkheid.

jrac17
23:57,
{quote} Het beste geschreven om het doel van indioren duidelijk uit te leggen.
Ja, dat deel wordt meestal buiten de discussie gehouden en men denkt dat de indior zichzelf op de een of andere manier heeft gecre�erd, wat niet het geval is. U plaatst uw idee�n erin en die idee�n worden vervolgens uitgedrukt in de output van de Indior. Ik denk echter dat de OP gelijk heeft. Nieuwe handelaren hebben de neiging om een ??????ander doel en andere functie aan de indior toe te schrijven - voornamelijk omdat iemand anders het heeft ontworpen. Ik hoop dat nieuwe handelaren leren Excel, onbewerkte marktgegevens (OHLC) te gebruiken en zelf indioren te ontwerpen. Ze zijn op maat gemaakt, uniek, eenmalig en zeer goed begrepen door de handelaar. Op die manier zouden ze weten waar ze aan beginnen als ze indioren gebruiken om te handelen. Of neem in ieder geval de tijd om onderzoek te doen naar de wiskunde en logica van de oorspronkelijke ontwerper voor de indior die ze gebruiken. Niemand zou bijvoorbeeld Stochastics moeten gebruiken (als slechts ��n voorbeeld van vele) zonder de wiskunde erachter te begrijpen. Dat zou ik nooit kunnen. Ik moet de wiskunde gaan bekijken om te begrijpen wat de oorspronkelijke ontwerper in gedachten had. Het lijkt me gewoon gezond verstand.

De computer maakt tegenwoordig complexe berekeningen mogelijk om onze gedachten over te nemen, wat niet mogelijk is in een echte markt die snel verandert.
Natuurlijk is dit waar. We kunnen een microprocessor gewoon niet bijhouden en we kunnen realtime informatie in onze hersenen niet zo effectief opslaan en organiseren. Natuurlijk is de computer er om ons te helpen en onze natuurlijke vermogens te stimuleren. Hetzelfde idee met de indior. Het moet er zijn om te helpen en te helpen.

...Tijdhandel op basis van een kandelaar/staaf-/lijngrafiek betekent alleen dat u uw gedachten en berekeningen handmatig continu en consistent in realtime kunt uitvoeren zonder hulp, bijv. vierkantswortel van 200 plus 150 vierkant.
En vergeet niet al die rijke metadata die net zo goed worden afgeleid van op maat gemaakte indioren. In die ongeziene gegevens gaat vaak een schatkist schuil.

jrac17
01:19,
Ja, onenigheid is een goede zaak. Als iedereen op dezelfde manier zou denken, zou niemand profiteren van handelen. Houd er rekening mee dat ik nooit heb gezegd dat je geen winst kunt maken met een op indioren gebaseerd systeem. Ik zei alleen dat ik dezelfde transacties kan vinden zonder ze te gebruiken en ik geloof in eenvoud, dit is ook vooral belangrijk voor nieuwe handelaren die nog maar net de basis leren.
Leuke handel tot nu toe. Hoe laat heb je het GMT ingevoerd?

Oh cool, ik ben ook lang GBPCHF. Ik weet zeker dat mijn redenen om het te nemen anders waren dan die van jou
https://www.aforexa.com/attachments/1594219727.pngWil je me uitleggen waarom je deze precies hebt genomen? Ik ben ge�nteresseerd om te weten wat uw egie precies voor u heeft aangegeven om te kopen.
Dat uitleggen zou betekenen dat het hele systeem wordt uitgelegd, wat niet mogelijk is gezien de omvang en technische reikwijdte. Ik kan echter wel zeggen dat het een relatief generieke paneelgebaseerde momentumhandel was, aangezien ik het definieer met behulp van deze specifieke configuratie van het paneel, die een beetje langzamer is dan de configuratie die ik normaal gebruik. Ik gebruik een andere systeemconfiguratie, afhankelijk van de omvang van het paar dat wordt verhandeld. Op dit moment bloedt dit paar Magnitude, dus ik heb het systeem vertraagd met een meer vergevingsgezinde configuratie. Ik kan het zo flexibel maken als ik nodig heb voor de gelegenheid. Het is ook een realtime systeem. Dus de algemene richting kan op een gegeven moment veranderen en ik moet bereid zijn om mee te veranderen. Als ik meega met de stroom van het paneel, leidt dit uiteindelijk tot de primaire zet van de dag. Dus ik kan in principe elk paar op elk moment pakken en de stroom binnengaan, afhankelijk van wat het panel me laat zien zonder enige analyse. Ik klik gewoon op de muisknop en laat het systeem zijn werk doen.

jrac17
02:41,
Als kandelaar/staaf/lijngrafiek plus prijsactie alleen kan laten zien, 1. Richting, 2, Momentum, 3. Niveaus, 4. Magnitude en 5. Tijd Er is inderdaad geen behoefte aan extra hulpmiddelen.
1.2654 1.2738 1.2601 1.2609 1.2601 1.2689 1.2599 1.2654 Deze OHLC-gegevenspunten vertegenwoordigen twee kandelaars. Zoals eenvoudig te zien op een grafiek, tonen deze kandelaars alleen een stijgende prijs. Hier is een fractie van wat deze kandelaars je niet laten zien: TCD-Long = 139 pips TCD-Short = 88 pips DV-Leading-Long (1) = 88 pips DV-Leading-Long (2) = 84 pips DV-Leading- Kort (1) = 2 pips DV-Leading-Short (2) = 53 pips DV-Trailing-Long (1) = 8 pips DV-Trailing-Long (2) = 55 pips DV-Trailing-Short (1) = 129 pips DV-Trailing-Short (2) = 35 pips En dit zijn slechts twee (2) balken aan marktgegevens. Dat betekent dat er 10 relevante datapunten waren tussen deze OHLC-waarden die buiten deze uiterst eenvoudige berekeningen niet kunnen worden gezien. Dit zijn de metadata die van de originele OHLC op de markt worden gegooid en het blijft niet achter. Het zijn metadata van de 0e orde. Dat betekent dat u inzicht krijgt in een marktkenmerk (gedrag) dat buiten deze berekening eenvoudigweg niet kan worden gezien, gedetecteerd, gemeten of verantwoord. Dit worden trajecten genoemd. Als je ze samen gebruikt, krijg je Vectoren. En er zijn geen prijzen buiten deze Trajecten en Vectoren. Alle marktactiviteiten vallen volledig binnen deze twee eenvoudige concepten. Dit noem ik de basis voor Delta Indior Concepts en Delta Trading. Kandelaars langs kunnen dit niet laten zien. Delta Concepts opent een nieuwe weg voor marktgegevensanalyse omdat het 0e-ordergegevens produceert. Met andere woorden, Delta Concepts laat je de Ruimte tussen Ruimtes binnen de Markt zien, voordat de Markt daar komt. Nogmaals, dat waren slechts twee gegevensbalken!

fafany
04:04,
......we weten dat u uw gedachten daadwerkelijk in een indior ontwerpt. Dus als je het goed doet, krijg je een effici�nter denkproces omdat de indior altijd dezelfde functie zal vervullen, terwijl de menselijke geest als direct resultaat onderhevig zal zijn aan realtime afleiding en grotere foutenmarges. Wanneer u op intelligente wijze indioren integreert en combineert die uw gedachten over timing, richting, omvang en waarschijnlijkheid bevatten, vergroot u letterlijk uw hersenen. Je maakt gebruik van je hersenen op manieren die gewoonweg onmogelijk zijn...
Het beste geschreven om het doel van indioren duidelijk uit te leggen. De computer maakt tegenwoordig complexe berekeningen mogelijk om onze gedachten over te nemen, wat voorheen niet mogelijk was in een echte markt die snel verandert. Deze gedachtenberekeningen kunnen in visueel formaat worden weergegeven als indioren voor snelle referentie. De gedachten zijn het egische centrum van de handel. De indioren zijn slechts hulpmiddelen die de gedachten automatiseerden als realtime hulp. Het gedachtenproces bestaat uit 5 aspecten, 1. Richting, 2, Momentum, 3. Niveaus, 4. Magnitude en 5. Tijdhandel op basis van kandelaarstaaflijngrafiek alleen betekent om handmatig continu en consistent in realtime live-markt uit te voeren uw gedachten en berekeningen zonder hulp, bijv. vierkantswortel van 200 plus 150 vierkant.

peha
05:26,
1 Bijlage(n)

Onenigheid over idealen kan deel uitmaken van het proces van uitbreiden en groeien als handelaar. Men ontvangt daadwerkelijk verdienste wanneer hun onenigheid gebaseerd is op feiten en men ontvangt onderscheid wanneer tegengestelde feiten het bewijs leveren dat de bewering wordt gedaan. Onenigheid kan dus een heel goede zaak zijn in deze business.
Ja, onenigheid is een goede zaak. Als iedereen op dezelfde manier zou denken, zou niemand profiteren van handelen. Houd er rekening mee dat ik nooit heb gezegd dat je geen winst kunt maken met een op indioren gebaseerd systeem. Ik zei alleen dat ik dezelfde transacties kan vinden zonder ze te gebruiken en ik geloof in eenvoud, dit is ook vooral belangrijk voor nieuwe handelaren die nog maar net de basis leren.

Dus als we zeggen dat indioren niet meer kunnen laten zien dan prijsactie, moet de handel zelf structureel worden gedefinieerd. O, hier is er een. Gong lang:
Oh cool, ik ben ook lang GBPCHF. Ik weet zeker dat mijn redenen om het te nemen anders waren dan die van jou
https://www.aforexa.com/attachments/1594219727.pngWil je me uitleggen waarom je deze precies hebt genomen? Ik ben ge�nteresseerd om te weten wat uw egie precies voor u heeft aangegeven om te kopen.
https://www.aforexa.com/attachments/1594219735235134103.jpg

jrac17
06:48,
Sorry, ik werd grof onderbroken door een ruil daar. Terug naar je antwoord: aan het eind van de dag is het enige wat een indior doet, vertalen wat er al op de kaart staat en het op zijn eigen manier aan mij uitleggen.[/quote] En dat is het punt. Het hangt af van welke inputs werden gebruikt om die indior te construeren, om precies te weten wat hij u in re�le termen laat zien. Een ander punt is het feit dat markten kunnen veranderen en dat ook doen. Ergo, de oude indiie van de indior zal ook veranderen. Dit is de reden waarom het proberen om met slechts ��n indior te handelen, voor mensen problemen kan opleveren. Het is alsof je een one trick pony hebt. Dit is ook de reden waarom ik mensen altijd vertel dat als je indioren voor handelen gaat gebruiken, je misschien wilt overwegen om indioren te hebben die alle ban in handelen dekken, namelijk timing, richting, omvang en waarschijnlijkheid. Elke transactie, of het nu voor 5 pips of 500 pips is, tenzij u er per ongeluk tegenaan bent gelopen, zal succesvol zijn geweest bij een redelijk nauwkeurige meting van timing, richting, omvang en waarschijnlijkheid. Bovendien zullen de meer veilige transacties, die het hoogste potentieel hebben om een ??????bepaald doel te bereiken, altijd profiteren van timing, richting, omvang en waarschijnlijkheid. Een indior moet dus iets aangeven over een of meer van deze factoren. Wanneer u indioren heeft die deze vier (4) sleutelfactoren ondersteunen, krijgt u per definitie een lager risico op de handel. Dit heeft een lange termijn terugverdientijd in de vorm van de mogelijkheid om kapitaal te laten groeien in plaats van alleen maar te handelen. Het echte doel is natuurlijk om kapitaal te laten groeien. Iedereen kan handelen - klik vanuit huis op een muisknop. Geen probleem. Het echte ambacht hier is echter leren hoe je consequent kapitaal kunt laten groeien en rijkdom kunt opbouwen. Dat gezegd hebbende, zijn er enkele handelaren op Retail-niveau die zich prettig voelen bij het betalen van rekeningen en er is absoluut niets mis met die aanpak. Het hangt allemaal af van het individu. Dat is een van de dingen die ik zo leuk vind aan deze branche. Je kunt het gebruiken om gewoon rekeningen te betalen, helemaal tot aan het opbouwen van je eigen financi�le imperium. Het hangt er gewoon van af hoe diep je wilt gaan en hoeveel werk je bereid bent in het proces te steken. De rest zijn vaardigheden, kennis en expertise die tijdens de reis zijn opgedaan.

Ik kies ervoor om het denkwerk zelf te doen.
Het klinkt lovenswaardig en het is feitelijk. Het is echter gebaseerd op een misverstand over wat een indior eigenlijk doet. Voor degenen onder ons die daadwerkelijk op maat gemaakte indioren hebben onderzocht, ontwikkeld, ontwikkeld en ontworpen (die niet in het publieke domein bestaan) en degenen die anders zijn dan typisch op het gemiddelde gebaseerde indioren, we weten dat u uw gedachten daadwerkelijk in een indior ontwerpt. Dus als je het goed doet, krijg je een effici�nter denkproces omdat de indior altijd dezelfde functie zal vervullen, terwijl de menselijke geest als direct resultaat onderhevig zal zijn aan realtime afleiding en grotere foutenmarges. Wanneer u op intelligente wijze indioren integreert en combineert die uw gedachten over timing, richting, omvang en waarschijnlijkheid bevatten, vergroot u letterlijk uw hersenen. Je maakt gebruik van je hersenen op manieren die simpelweg onmogelijk zijn zonder de hulp van de microprocessor. In het hierboven getoonde paneel ziet u bijvoorbeeld zes (6) indioren die in hun eigen systeemmodule worden uitgevoerd. Er is een indior voor elk tijdsbestek en elke indior heeft zijn eigen unieke variabele output. U kijkt dus naar een functionaliteitsniveau met in totaal 6*9 8*9 15*9 12*9 11*9 8*9 uitgangen. Of 540 onafhankelijke uitgangen op basis van individuele berekeningen en logisch gestuurde functies. Ik kan dat niet in mijn hoofd. Hoe hard ik ook mijn best doe, ik zal niet in staat zijn om zoveel berekeningen in realtime uit te voeren terwijl ik probeer een handelsbeslissing te nemen. Dus in mijn geval is het systeem een ??????ondersteunend hulpmiddel in die zin dat het het denkwerk doet dat ik normaal alleen zou doen, maar dat strikt genomen niet kan vanwege een gebrek aan hersenkracht. Ik heb gewoon niet de mogelijkheid om 540 onafhankelijke berekeningen in realtime uit te voeren. Als ik mijn gedachten zorgvuldig in elke individuele berekening plaats en mijn logica zorgvuldig in het systeem invoeg, kan ik mijn brein met datzelfde systeem gebruiken. Dit is waarom computers bestaan. Ze zijn er om ons te helpen gebruik te maken van wat we al denken en zouden willen doen, maar kunnen niet parallel lopen in onze eigen hersenen. Dus, als het goed wordt gedaan, zou de indior een hulp moeten zijn en geen belemmering moeten zijn voor het nemen van goede handelsbeslissingen. (mits goed gedaan).

als u een succesvolle handelaar bent, is het niet vanwege de indioren die u gebruikt, u moet een goed begrip hebben van hoe u eerst moet handelen voordat u ze gebruikt, en tegen die tijd realiseert u zich misschien net als ik dat u ze niet nodig hebt . Proost
Ik ben het eens. Ja, je kunt een punt bereiken (na 17 jaar voor mij persoonlijk) waar je letterlijk een simpele lijngrafiek kunt nemen en niets anders om geld te verdienen. Daarover geen vraag. Ik denk echter dat een goed ontworpen systeem je kan helpen te zien wat er zich in de markt ontwikkelt en binnen marktgegevens die niet alleen binnen Price Action te zien zijn (als dat systeem voor dat uitdrukkelijke doel is gebouwd). Proost en het allerbeste met uw handel.

fafany
08:11,
Als kandelaar/staaf/lijngrafiek plus prijsactie alleen kan laten zien, 1. Richting, 2, Momentum, 3. Niveaus, 4. Magnitude en 5. Tijd Er is inderdaad geen behoefte aan extra hulpmiddelen. Voor die pure prijsactiehandelaren, laat u alstublieft zien hoe dit kan worden gedaan zonder het gebruik van hulpmiddelen.

jrac17
09:33,
1 Bijlage(n)

Hier moet ik het nederig met je oneens zijn.
Onenigheid over idealen kan deel uitmaken van het proces van uitbreiden en groeien als handelaar. Men ontvangt daadwerkelijk verdienste wanneer hun onenigheid gebaseerd is op feiten en men ontvangt onderscheid wanneer tegengestelde feiten het bewijs leveren dat de bewering wordt gedaan. Onenigheid kan dus een heel goede zaak zijn in deze business.

Mijn oorspronkelijke bericht was gewoon bedoeld om uit te leggen dat er geen combinatie van indioren is die me iets zal laten zien dat eenvoudige naakte prijsactie nog niet doet.
En dat was de kern van mijn oorspronkelijke antwoord. Als de indior is gebaseerd op onjuiste of ontoereikende waarnemingen van Price Action, dan is dat waar. Als de indior is gebaseerd op nauwkeurige waarnemingen van prijsactie, moet deze als zodanig worden aangegeven. De echte vraag is: kan die indior voorspellend zijn of niet. Dat is het deel dat velen verwart. De overtuiging dat alle indioren voorspellend zijn en dit is feitelijk niet het geval. Een indior kan alleen voorspellend zijn wanneer zijn historiciteit aantoont dat hij toekomstige prijsactie voorspelt. Dan en alleen dan kan het mogelijk voorspellend van aard zijn. Anders is de indior (per definitie) een indior van een ander aspect, kwaliteit of kenmerk van de onderliggende markt. Men moet echter voorzichtig zijn met het woord Predictive, aangezien Continuance net zo goed voorspellend is als een marktpivot of verandering in marktrichting. Mensen hebben de neiging om Predictive te zien als altijd gekoppeld aan het detecteren van een marktdraai in een andere richting. De voorspelling is echter eigenlijk niets meer dan een verklaring over toekomstig marktgedrag. Dat gedrag kan in dezelfde richting doorgaan of in een nieuwe richting draaien. De Voorspelling is slechts een uitspraak over wat er zal gebeuren (dit kan ook het voortbestaan ??????van een horizontale of vlakke markt inhouden).

Ik heb eerlijk gezegd gewoon het gevoel dat indioren het handelen voor mij persoonlijk te ingewikkeld maken, en daarom gebruik ik ze niet graag.
Er zijn veel manieren om succesvol te handelen. Eeuwenlang v��r vandaag waren mensen aan het handelen zonder i7- of i9-microprocessors die op indioren gebaseerde berekeningen voor hen uitvoerden op hun computer. Veel van die handelaren deden het heel goed voor zichzelf. Sommige van de grootste en meest succesvolle hedgefondsen zijn echter puur op Algo gebaseerd bij hun besluitvorming. En dit komt bij mijn tweede punt. Market Data biedt een bijna eindeloze hoeveelheid aanwijzingen die je zou kunnen nemen om het te verkennen. Er kunnen dus talloze manieren zijn om te handelen met behulp van indioren die zijn ontwikkeld met behulp van methoden die marktgegevens benaderen op manieren die voorheen niet werden gebruikt. Als ik geen unieke methode heb ontdekt voor het benaderen van marktgegevensanalyse, dan betekent dat alleen maar dat ik het niet heb ontdekt, maar dat iemand anders dat misschien wel heeft gedaan. En wat ze hebben ontdekt, kan iets laten zien dat Price Action alleen gewoon niet kan. Het andere probleem hier is dat u eerst het woord moet defini�ren: handel. Dit wordt ook over het hoofd gezien en is erg verwarrend voor degenen die proberen te achterhalen of iets echt werkt of niet. Een transactie kan voor verschillende mensen verschillende betekenissen hebben, afhankelijk van de gebeurtenishorizon van de handelaar voor het realiseren van winst. Transacties kunnen dus nooit vergelijkbaar zijn, tenzij en totdat u aan de verwachting voldoet. Als men 5 pips van een transactie verwacht, is dat heel wat anders dan iemand die 50 pips van een transactie verwacht. Die twee transacties zijn niet gelijk aan elkaar. Dus als we zeggen dat indioren niet meer kunnen laten zien dan prijsactie, moet de handel zelf structureel worden gedefinieerd. O, hier is er een. Gong lang:
https://www.aforexa.com/attachments/159421973484351618.jpgIk schat ongeveer 15-36 pips op deze.

sammor20
10:55,
Door elke dag meer bekend te zijn met de prijs, zijn de indioren minder storend.

jrac17
12:17,
1 Bijlage(n) Ik denk dat het afhangt van wat de indioren aangeven en of ze al dan niet werken voor de handelaar. Het kan ook helpen om de beelden een beetje te stroomlijnen:
https://www.aforexa.com/attachments/15942197321372650520.jpgIedereen ruilt een of ander patroon. Sommige mensen denken dat ze geen Pattern verhandelen omdat ze geen indioren gebruiken. Dit slaat natuurlijk nergens op - maar ze geloven het toch sterk. Ze zullen je vertellen dat ze geen patroon gebruiken omdat ze Prijsactie gebruiken. Dit is best grappige logica, want prijsactie is een patroon. Een handelsbeslissing wordt uitsluitend genomen op basis van de visuele aard van een prijsgrafiek. Die visuele constructie in de prijsgrafiek is in feite een patroon in de markt. We weten dat het een patroon in de markt is, anders zou de handelaar het niet gebruiken om een ??????beslissing te nemen over hun in- of uitstap. Dus zelfs op het meest rudimentaire niveau van zogenaamde prijsactie vinden we mensen die patronen gebruiken zonder de definitie van het woord patroon te kennen zoals het van toepassing is op handelen. Een indior onderneemt prijsactie en zet deze om in een derivaat. U kunt het derivaat bestellen zoals u dat wilt. U kunt een 1e-orderafgeleide van prijsactie, 2e-orderafgeleide, 3e bestelling, enz. hebben. Hoe hoger de derivaat (order), hoe verder weg van prijsactie en dus, hoe groter de vertraging in de meeste gevallen. Dit is waarom indioren zo ongelooflijk verkeerd worden begrepen: ze geven aan wat al is gebeurd. Om deze reden vertellen goeroes je dat je datgene wat al gebeurde niet kunt gebruiken om het hier en nu te verhandelen. Tegelijkertijd gebruiken diezelfde goeroes prijsactie, die per definitie voortzetting veronderstelt - wat zelf een marktpatroon is. Dus proberen te ontsnappen aan Market Patterns is zinloos. Het is net als de Borg. Het is nutteloos om weerstand te bieden aan het proberen om buiten een marktpatroon te handelen. Anders raad je letterlijk. Je kunt net zo goed een munt in de lucht gooien voordat je een positie ingaat, want dat zou gelijk zijn aan (of wiskundig gezien iets beter dan) een koude gok. Als de indior is gemaakt van goed materiaal (goede observaties van Price Action), dan zal deze het juiste marktgedrag aangeven op het moment dat deze werd afgedrukt. Als de indior is gemaakt van materiaal van slechte kwaliteit (minder dan goede waarnemingen van Price Action), dan zal hij onnauwkeurig marktgedrag aangeven op het moment dat hij werd afgedrukt. Daarom kan de indior worden gebruikt in een systematische benadering van besluitvorming, terwijl het een basis vormt voor differenti�le analyse van exact hetzelfde marktgedrag dat Price Action alleen niet in het algemeen kan bieden. Dit is het waarom achter de indior dat zoveel mensen verkeerd begrijpen. Het is niet de indior zelf die belangrijk is. Het is het onderzoek naar de constructie van de Indior dat het verschil maakt in de wereld en de manier waarop die Indior vervolgens wordt toegepast en gebruikt in de markt. Dit komt op de vraag of de markt volledig willekeurig is - zelf een zeer verkeerd begrepen vraag die gebaseerd is op een verkeerd uitgangspunt. De valse premisse is dat willekeur structuur uitsluit. Dit zou zijn alsof je het bos of je tuin in je achtertuin in gaat en planten, bloemen, struiken en bomen ziet- vervolgens verkondigen dat hun bestaan ??????en groei puur willekeurig is. Dit zou fundamenteel onjuist zijn omdat v��r het bestaan ??????van dat wat je ziet (planten, bloemen, struiken en bomen) al een functionele en structurele realiteit bestond die de visuele realiteit voortbracht die je in je tuin of het bos ervoer. Evenzo, wanneer u een prijsgrafiek ziet en u prijsactie visueel ervaart, doet u dat juist omdat er een fundamentele en functionele realiteit bestond v��r die ervaring binnen de ruwe data van de markt (OHLC). Die vier (4) gegevenspunten zijn gerangschikt in segmenten (balken) en lineair verbonden langs de X-as van Tijd. Alle prijsacties bestaan ??????binnen deze lineaire progressie van datapunten die door de markt worden geproduceerd. Die datapunten zijn de kiemen van waaruit alle prijsacties kunnen worden waargenomen. Geen zaad. Geen prijsactie. Geen markt. Geen marktgedrag te detecteren. De indior is belangrijk. Het helpt de scherpzinnige handelaar om in het zaad van marktgedrag te kijken en prijsactie als direct resultaat beter te begrijpen. Wat velen dus niet doorhebben, is dat prijsactie zelf de echte eerste orde is, terwijl de vier (4) gegevenspunten (OHLC) de echte nulde orde zijn (0e orde).

peha
13:40,
Iedereen ruilt een of ander patroon. Sommige mensen denken dat ze geen Pattern verhandelen omdat ze geen indioren gebruiken. Dit slaat natuurlijk nergens op - maar ze geloven het toch sterk. Ze zullen je vertellen dat ze geen patroon gebruiken omdat ze Prijsactie gebruiken. Dit is best grappige logica, want prijsactie is een patroon. Een handelsbeslissing wordt uitsluitend genomen op basis van de visuele aard van een prijsgrafiek. Die visuele constructie in de prijsgrafiek is in feite een patroon in de markt. We weten dat het een patroon in de markt is,...
Ik moet het hier met je eens zijn. Handelen op prijsactie alleen is net zo nutteloos als handelen met een indiorsysteem op zich. Indioren en prijsactie alleen zullen u geen voorsprong geven, deze visuele patronen of indioren zijn alleen goed om een ??????transactie te activeren, maar garanderen geen succes op lange termijn...

Hoe hoger het derivaat (order), hoe verder weg van prijsactie en dus hoe groter de vertraging in de meeste gevallen.
Precies. Indioren blijven achter en dat geldt ook voor prijsactie. Tenzij u begrijpt WAAROM de prijs in beweging is, heeft u eenvoudigweg geen voordeel voor zowel uw ingangen als uw uitgangen.

Goeroes vertellen je dat je dat wat al gebeurde niet kunt gebruiken om het hier en nu te verhandelen. Tegelijkertijd gebruiken diezelfde goeroes prijsactie, die per definitie voortzetting veronderstelt - wat zelf een marktpatroon is. Dus proberen te ontsnappen aan Market Patterns is zinloos. Het is net als de Borg. Het is nutteloos om weerstand te bieden aan het proberen om buiten een marktpatroon te handelen. Anders raad je letterlijk. Je kunt net zo goed een muntje in de lucht gooien voordat je een positie ingaat, want dat zou gelijk zijn aan (of wiskundig gezien iets beter dan)...
Nogmaals, ik ben het ermee eens. Prijsactie is alleen nuttig voor het activeren van een transactie. Vraag- en aanbodzones, overbought- en oversold-niveaus, trends enz. Het is allemaal nutteloos tenzij u begrijpt wat die specifieke markt beweegt en waarom. Wat het opgooien van een munt betreft, als u geen marktvooroordeel of inzicht in de richting heeft, gooit u in wezen een munt op, ongeacht hoeveel indioren of patronen u gebruikt.

Als de indior is gemaakt van goed materiaal (goede observaties van Price Action), dan zal deze het juiste marktgedrag aangeven op het moment dat deze werd afgedrukt. Als de indior is gemaakt van materiaal van slechte kwaliteit (minder dan goede waarnemingen van Price Action), dan zal hij onnauwkeurig marktgedrag aangeven op het moment dat hij werd afgedrukt.
Hier moet ik het nederig met je oneens zijn. Als het gebruik van indioren voor u werkt in uw handel, dan is dat prima en heb ik er geen probleem mee. Mijn oorspronkelijke bericht was gewoon bedoeld om uit te leggen dat er geen combinatie van indioren is die me iets zal laten zien dat eenvoudige naakte prijsactie nog niet doet. Dat gezegd hebbende, zijn er enkele nuttige indioren die u kunnen helpen om gebieden met potenti�le vraag en aanbod, trends of reeksen te identificeren, als u daarvoor kiest. De ADR is bijvoorbeeld een handig hulpmiddel dat uw oordeel of grafieken niet teveel vertroebelt.

Daarom kan de indior worden gebruikt in een systematische benadering van besluitvorming, terwijl het een basis vormt voor differenti�le analyse van exact hetzelfde marktgedrag dat Price Action alleen niet in het algemeen kan bieden. Dit is het waarom achter de indior dat zoveel mensen verkeerd begrijpen. Het is niet de indior zelf die belangrijk is. Het is het onderzoek naar de constructie van de Indior dat het verschil maakt in de wereld en de manier waarop die Indior vervolgens wordt toegepast en gebruikt in de markt.
Als je dat wilt geloven, dan is dat prima. Ik weet zeker dat je je redenen hebt om welk systeem dan ook te gebruiken. Ik ben het er echter niet mee eens dat er een combinatie van indioren of een op indioren gebaseerd systeem is dat u me kunt laten zien en dat ik niet al op de grafiek kan zien door simpelweg met mijn eigen ogen naar de prijs te kijken. Ik verwelkom je echter om te proberen mijn ongelijk te bewijzen, post een grafiek met een invoer die was gebaseerd op een indior en ik garandeer je dat ik je dezelfde invoer kan geven met behulp van analyse van de naakte grafiek.

Evenzo, wanneer u een prijsgrafiek ziet en u prijsactie visueel ervaart, doet u dat juist omdat er een fundamentele en functionele realiteit bestond v��r die ervaring binnen de ruwe data van de markt (OHLC). Die vier (4) gegevenspunten zijn gerangschikt in segmenten (balken) en lineair verbonden langs de X-as van Tijd. Alle prijsacties bestaan ??????binnen deze lineaire progressie van datapunten die door de markt worden geproduceerd. Die datapunten zijn de kiemen van waaruit alle prijsacties kunnen worden waargenomen. Geen zaad. Geen prijsactie. Geen markt. Geen marktgedrag...
Ik denk dat we hier aan twee kanten van dezelfde medaille staan. Ik heb eerlijk gezegd gewoon het gevoel dat indioren het handelen voor mij persoonlijk te ingewikkeld maken, en daarom gebruik ik ze niet graag. Aan het eind van de dag is het enige wat een indior doet, vertalen wat al op de kaart staat en het op zijn eigen manier aan mij uitleggen. Ik kies ervoor om het denkwerk zelf te doen.

De indior is belangrijk. Het helpt de scherpzinnige handelaar om in het zaad van marktgedrag te kijken en prijsactie als direct resultaat beter te begrijpen.
Zoals ik al zei, indioren zijn slechts hulpmiddelen. Het probleem wordt wanneer handelaren, vooral nieuwe, alleen op indioren vertrouwen voor hun handel en zoveel tijd verspillen aan het zoeken naar een heilige graal die niet bestaat. Voor een scherpzinnige handelaar, zoals u het zegt, is het gewoon aan persoonlijke voorkeur om een ??????indior te gebruiken of niet. Voor een goede handelaar die een indior gebruikt of niet, is als een handelaar die ervoor kiest om handschoenen te dragen of niet, het is gewoon een keuze en krijgt de klus niet beter gedaan imho.

Wat velen dus niet doorhebben, is dat prijsactie zelf de echte eerste orde is, terwijl de vier (4) gegevenspunten (OHLC) de echte nulde orde zijn (0e orde).
Die gegevens staan ??????voor mij al op de kaart, ik heb geen indior nodig om het mij uit te leggen. Ik waardeer en respecteer uw antwoord. Ook zeg ik op geen enkele manier dat indioren slecht zijn, ik zeg gewoon dat ze niet nodig zijn om te handelen en geld te verdienen. Mijn probleem is wanneer mensen systemen met een heleboel indioren op een kaart plaatsen en beweren dat ze een geheime saus hebben. Wanneer een nieuwe handelaar het systeem gebruikt, verliezen ze altijd omdat ze niet begrijpen wat ze doen. Kortom, indioren en indiorsystemen zijn een afleiding voor nieuwe handelaren die echt zouden moeten leren hoe ze belangrijkere dingen moeten bestuderen, zoals volume, volatiliteit, marktstructuur, vraag en aanbod, de waarde van een valuta, wie de markt beweegt en waarom, enz enz. JetTrader als u een succesvolle handelaar bent, is het niet vanwege de indioren die u gebruikt, u moet een goed begrip hebben van hoe u eerst moet handelen voordat u ze gebruikt, en tegen die tijd realiseert u zich misschien net als ik dat u niet heb ze niet nodig. Proost

peha
15:02,
Dus ik kan in principe elk paar op elk moment pakken en de stroom binnengaan, afhankelijk van wat het panel me laat zien zonder enige analyse. Ik klik gewoon op de muisknop en laat het systeem zijn werk doen.
Dat klinkt best cool.

Leuke handel tot nu toe. Hoe laat heb je het GMT ingevoerd?
GBP/CHF Kopen 1.26244 MTM 1.26421 10 feb. 2020 18:51